Gå til innhold

Uønskede virusprogrammer


Anbefalte innlegg

Har en selvbygd maskin som ble kjøpt inn etter jul som jeg nå har fått flere uønskede programmer på. Det er snakk om flere programmer og jeg får de opp i listen over installerte programmer, men når jeg trykker uninstall så kommer det opp at maskinen ikke finner avinstalleringsfilene og om jeg ønsker å fjerne programmene fra listen. Har takket nei til det for jeg er da redd at jeg aldri blir kvitt de programmene. Jeg har forsøkt Ccleaner og REVO uninstaller, men de kommer ikke opp i listen der og antivirus-programmet blokerer flere filer fra programmene, men klarer tydeligvis ikke å fjerne de. Første gang jeg avinstallerte de så ble de borte, men de installerte seg selv igjen med en gang etterpå og nå får jeg ikke avinstallert de igjen. Programmene gir mest reklamelinker og reklamefaner i internett-browseren min som er veldig irriterende. Har ikke navnet på alle programmene nå, men kan oppgi det i morgen (vil tro det har en del å si). Ville egentlig bare høre om noen har hatt samme problem og vet om noen løsning eller programmer jeg kan forsøke.

 

Bare å spørre om det er noe info som trengs, på forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De programmene hjalp litt, men noen programmer gikk ikke bort.

 

Programmene som skaper problemer er blant annet:

istartsurf

Priceless

Cinema Plus Pro

Software managment module (tror den lager problemer, litt usikker)

 

Noen som har andre tips/råd/erfaringer?

Prøver hva som helst nå!

Lenke til kommentar

Ved slike problemer bruker jeg alltid MalwareBytes i samsvar med SuperAntiSpyware.

 

I tillegg som BearCat nevner, sjekk plugins/tillegg i nettleseren din. Ofte legger de seg her.

 

Du kan også sjekke prosseser/services i Task Manager for å se om noen av dem fortsatt ligger og kjører i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Hei

Var nok litt kjapp i forrige svaret mitt. Kjørte begge programmene en gang, og ting ble noe bedre, men ikke helt bra.

Men så prøvde jeg å kjøre de flere ganger og da virker det som om de fikk bort rusket. Alt ble i hvertfall borte og jeg har ingen problemer lengre.

 

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...