Gå til innhold

Webutvikling som bi-inntekt?


Anbefalte innlegg

Studerer dataingeniør og driver her en del med programmering og den slags. Språket vi programmerer i gjennom skolen er C++, men jeg har kikket litt på PHP og ser at språkene inneholder mye av det samme.

Tenker på å lære meg HTML (kan en del basic fra før), CSS og da evt. PHP for å kanskje kunne bruke dette til å lage/utvikle websider frilans som en bi-inntekt ved siden av skolen. Dette vil jo i tillegg være noenlunde relevant for læringen min.

 

Er dette realistisk? Er det noe særlig marked for webutvikling lenger, eller går alt gjennom WordPress og andre "ferdige" produkter?

Endret av hattori_hanzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo der. 

Eg trur det er kanskje lettare, meir effektivt og har bedre inntjeningspotensiale og bli flink i WP eller andre CMS og lage sider bassert på dette. Om du plundrar litt med WP på kveldstid ei veke så vil du nok få til ei ganske akseptabel side. I tillegg så har WP ganske mange plugin og ferdige tema som ein kan velge i og tilpasse etter behov. 

 

Min erfaring er at WP er lett å komme igang med, ein finn ganske mykje informasjon på webben.. I tillegg har ein tilgjengeleg plugins som kan gjere statistikk lett tilgjengeleg, forberede og komprimere sida for mobilbruk, sette opp nettbutikk osv.. Ein finn igrunn det meste og du treng ikkje finne opp kruttet på nytt, med mindre du har mykje fritid og sterk interesse for programmering/utvikling.

Lenke til kommentar

Hvis du vil kombinere prosjekter for å lære noe relevant for jobb ville jeg sett på .NET og forskjellige design patterns som MVC MVVM FSM etc.

Det viktigste for alt er å ha en portefølje å vise til, med erfaringer som er relevante for å tjene store penger på. WordPress gir små konsulentselskaper gode penger, god kode gir deg (og større konsulentselskaper) mer penger.

Sier ikke dette for å indikere at mer penger er bedre, mer som en indikasjon for hva markedet er ute etter.

En standard WordPress side tar en kveld å lage og masssssssse tid etter den er laget og kunde kommer med flere krav.

</fyllerant>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...