Gå til innhold

Slik blir du kvitt telefonselgerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg reserverte meg for salgt for 6-7 år siden. Hadde vel kanskje en tlf i løpet av 4 år.

 

Nå får jeg tlf av og til, men legger de fortløpende i blokkeringsliste på tlf.

Jeg kan ikke klage på de som ringer nå, fordi jeg har samtykket til noe av det.

 

Jeg tror noen er naive eller litt dumme her. Har man deltatt bare i en konkurranse på nett uten å lese vilkår, så kan man takke seg selv. Eller handlet i nettbutikk uten å lese vilkår....

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke det er nevnt her, men om det ikke er endret i det siste så burde det også nevnes at en reservasjon på brreg må oppdateres hver 3. måned. Hører ofte om de som har reservert seg for lenge siden uten å ha fått med seg dette.

 

Kilden for denne uttalelsen er?

Hadde det vært slik så hadde det vært mye styr i diverse media m.m.

 

Husk at reservasjon mot telefonsalg ikke gjelder når du har samtykket til telefonsalg via kokurranser m.m.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Ser ikke det er nevnt her, men om det ikke er endret i det siste så burde det også nevnes at en reservasjon på brreg må oppdateres hver 3. måned. Hører ofte om de som har reservert seg for lenge siden uten å ha fått med seg dette.

 

Det er bedriftene som var pålagt å oppdatere registrene sine hver tredje måned, ikke de som reserverer seg. Dersom en selger sier at du må oppdatere reservasjonen er det en frase de får utlevert av arbeidsgiver. Selskapene registrerer nok hvorfor de får avslag, og satser på at de fleste ikke sjekker om det de sier er sant eller ikke før samtalen er over.

 

De nyeste reglene sier at registrene må oppdateres hver måned - av de som ringer, ikke deg som privatperson.

Lenke til kommentar

 

Det er bedriftene som var pålagt å oppdatere registrene sine hver tredje måned, ikke de som reserverer seg. [.....].

 

Da er jeg med, det stemmer. At det nå er oppdatert til hver måned er bra.

Før så stod det tydelig at reservasjon kan ta inntil tre mnd før alle firma har fått det med seg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det samme kan du eventuelt gjøre med andre innpåslitne telefonselgere. Til tross for registrering i Brønnøysundregistrene, har selskaper lov til å ringe «tidligere kunder», så her er det bare å legge til tidligere mobilselskaper, TV-selskaper og strømleverandører når de ringer for å lokke deg tilbake.

Dette vil jeg gjerne at dere viser til hjemmel for. Markedsføringsloven § 13 tredje ledd sier uttrykkelig at unntaket gjelder «eksisterende kundeforhold», som ikke gir hjemmel til å ringe tidligere kunder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...