Gå til innhold

Oppsett cpu, sli i 750D


Anbefalte innlegg

Har et i5-2500k oppsett klokket til 4200mhz og to  ASUS GeForce ROG Matrix GTX 780Ti 3GB i sli i et Corsair 750D kabinett.

Dette genererer endel varme og i derfor bråker boksen endel også. Stock vifter i front og bak. OpenHardwareMonitor

Ønsker derfor å gå over til vannkjøling for å både få ned temp og ikke minst lydnivået.

 

Satt opp handleliste ifra digital impuls i kombo med techbay, ut ifra hva som er billigst hvor og hva som er på lager.

 

CPU Block - EK-Supremacy EVO - Full Copper

GPU Block x2 - EK-FC780 GTX Ti Matrix - Acetal+Nickel

Pump - Swiftech MCP655

Pump Top - EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal

Reservoir - EK-RES X3 250 Redd EK-RES X3 400 blir litt i overkant stor

Top Rad - EK-CoolStream PE 360 (3x120mm)

Front Rad - EK-CoolStream RAD XTC 280 (2x140mm)

Tube - PrimoChill PrimoFlex™ Advanced LRT 19,1/12,7mm - Crystal Clear

 

+ ymse kompresjonsnippeler og kjølevæske.

 

Er usikker på hvilke vifter jeg bør gå for, har liggende ymse 140mm ifra før (fractal design) men regner med at jeg bør se på nye som er beregnet på dette?

Noenting jeg burde forandre på?

 

Hvordan jeg ser for meg å kjøre loop.

post-86587-0-13147400-1428170244_thumb.png

 

Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan ting ser ut sånn egentlig, type led lys og whatnot. Men liker at ting er ryddig.

 

Bilde av kabinettet sånn det ser ut i dag.

post-86587-0-09270700-1428170339_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D bør gå fint, men finner ikke noen pumpe p bildet? D burde ha nye vifter ja, hvis d vil ha det så stille som mulig er disse: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kjølere/Vifter/Vifte-120x120mm/Noiseblocker/Noiseblocker-eLoop-B12-P--PWM--120x25-800-2000-RPM--28-4-dBA-132-4-m-time-121313-p0000062553.aspx

Veldig bra har ingen forslag på 140mm vifter da men :p

Lenke til kommentar

Pumpen er den lille sorte firkanten under den mørke blå "tanken". :p

Tenkte å koble tank og pumpe sammen direkte via male/male extender kobling.

 

120mm er egentlig viktigst de som må kjøpes nye først, da jeg har 140mm jeg kan starte med ifra før.

Ser ut til å bli prosjekt for våren dette, blir såpass høy kost, at det er greit å spre det utover litt tid merker jeg.

Men det viktigste er på plass, dvs, på vei, og det er blokkene til skjermkortene, som måtte bestilles ifra EK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...