Gå til innhold

Ny Gaming Pc til 17 -23.000+


Anbefalte innlegg

Hei Jeg lurer på om disse pcene er verdt å kjøp eller skal jeg bygge en selv. Jeg har sett på disse pcene og en skjerm. 

 

 

Intel Core i7-5930K 6-kjerner, 32GB DDR4, 240GB SSD + 4TB, DVDRW, GeForce GTX 980 4GB, 750W, Uten operativsystem

Ferdigmodell med råeste spillytelse. Fatal1ty Killer edition!

§  Intel® Core™ i7-5930K Processor, Unlocked, 6-kjerner

§  32GB DDR4 2133MHz minne

§  GeForce GTX 980P

Pris: 22 995 Kr

 

Eller

 

Intel Core i7-4790K, 16GB, 240GB SSD + 2TB, DVDRW, GeForce GTX 980 4GB, 750W, Uten operativsystem

Ferdigmodell med råeste spillytelse. Fatal1ty Killer edition!

§  Intel® Core™ i7-4790K Processor, Unlocked

§  GeForce GTX 980

§  16GB DDR3 minne

Pris: 16 995

 

Jeg har tenkt på denne skjermen

 

ASUS  PB287Q 28” 4K UHD3840x2160, DP, HDMI, 1ms, 60Hz

§  4K UHD...

Pris: 4912 Kr

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bunner ned i hva du har tenkt å bruke maskinen til.

 

Forskjellen er prosessoren og plattformen du kjøper. 5930k prosessoren er bedre på oppgaver som er optimalisert for den, ikke nødvendigvis spill men andre oppgaver som videoredigering eller 3D render, Photoshop eller After Effects og så videre.

 

 

Hvis du fokuserer på spill og ingenting annet klarer du deg fint med 4790k maskinen, med rom attåt for ting jeg nevner ovenfor.

 

Hva du har tenkt å bruke den til avgjør hvilken er best for deg.  :)

Lenke til kommentar

Kan fortelle deg at du ikkje vil game i 4k. Da bør du MINST ha Titan X eller helst 2. Som sagt dette vet jeg alt om siden jeg hadde 3x gtx 980, og det var knapt godt nok for 4k...

 

1440p er nesten for mye for ett gtx 980 hvis man vil ha over 100fps og mye kvalitet på...

 

Det du vil ha er:

 

5820k cpu

Asus x99 hovedkort pga OC socket som gjør overklokking av minne og Cache på cpu til en lek.

2x 512 crucial mx100 ssder for lagring og OS

Superflower ~800w strømforsyning eller Evga g2 ~800w strømforsyning.

En 27" g-syncskjerm etter ditt budsjett

2x gtx 970 skjermkort

2400mhz ddr4 eller raskere. Se etter det som er billigst...

Velg kjøler etter ønske

Kabinett kan f.eks være "fatal design r5" pga dette er lett å¨bygge og er rimelig bra lydmessig pga lyddemping.

 

Lykke til :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg holder på med litt video redigering og photoshop også. Spiller også CoD. Det er kanskje litt overdrevet med pc til 23.000 ....

 

Forslagene til Nizzen virka fornuftige. Du kan jo oppgradere RAM, skjermkort og lagring senere en gang. 16GB RAM er dog det minste du bør gå for siden du driver litt med videoredigering. Velg iallefall en god IPS gaming skjerm som f.eks Acer Predator XB270HU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...