Gå til innhold

Streaming av Full HD med HD lyd ( Blu-ray ripp)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har i dag en stasjonær maskin stående 10 meter unna tv og datamaskinen jeg har der som medie-pc.

 

Det begynner å bli fullt med tanke på å koble denne medie-pc til en NAS og tenker da på mulighet til å bruke den stasjonære til dette formålet. Å lage hull i vegger for å få kablet nettverk fra tv-vegg og til boden er en mulighet, men hadde vært greit å kunne slippe den jobben.

 

Jeg har en 50-60 Blu-ray plater jeg har planer om å rippe i god kvalitet og ha liggende digitalt, men så var det hvordan få spilt de av på TV.

 

Hvor mye båndbredde må til på trådløst nettverk for at dette skal fungere bra? 

 

Jeg har pr i dag en N900 router stående og hadde håpt om kunne fortsette å bruke denne

På 5Ghz nettverket skal hastigheten være bra i følge tester som:

 

http://www.cnet.com/products/netgear-wndr4500-n900-wireless-dual-band-gigabit-router/2/

 

Noen som har satt opp et system med trådløst nett som funker uten voldsomme lag og lignende problematikk?

 

Har forsøkt å søke etter en kjapp oppsummering på området, men har ikke funnet noen konklusjoner

 

 

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hastigheten i seg selv går nok, 25-30 mbit burde være tilstrekkelig. For full HD.

Regn med ca 100 mbit for 4k ultra hd.

Men så er det problemet med støy etc, der kan trådløs være ikke særlig på lengere avstander og forstyrrelser.

 

Så kabel er og forblir det mest stabile. Eller ha kabel så nærme som mulig slik det blir kortest avstand mellom ruter og trådløse enhet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for input, jeg har ikke 4k innhold eller planer om slikt i nærmeste fremtid da det ikke så mye TV titting, men greit å ha noen som funker på dagens systemer. 

 

Får prøve å sette antenner og mottakere uten særlige hindringer og prøve trådløst først.

Fungerer det ikke får jeg ta sag og drill fatt og lage hull i vegger 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...