Gå til innhold

Salg,service og sikkerhet?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

VG1 eller VG2 du snakker om?

Egentlig begge

 

 

 

Da så  :wee:

 

 

Jeg går for tiden på Service & Samferdsel som det heter, og jeg er ikke noe god i matte skal jeg si deg.

Men matten her er akuratt som på ungdomskolen nesten så det greier du, jeg skal nok greie og få meg igjennom VG1 men vertfall en 2er kanskje enn 3 om jeg er heldig. Og det beste er jo at det bare er 1 år igjen med matte.  :w00t:

Når vi har om budsjett og økonomi og slik kan det også være litt stress, men jeg skjønner det sånn ca.

Viss ikke spør jeg bare sidemannen, er egentlig overrasket at jeg har 3-4 ere i de fagene.

Læreren sier det blir enda mer regnskap i VG2.  :hm:  Men tror ikke det er regnskap på transport, men er ikke sikker.

 

Men du kommer til og overleve matten dette siste året.  :w00t: Om det ikke virkelig er ille da.

Lenke til kommentar

 

 

 

VG1 eller VG2 du snakker om?

Egentlig begge

 

Da så :wee:

 

 

Jeg går for tiden på Service & Samferdsel som det heter, og jeg er ikke noe god i matte skal jeg si deg.

Men matten her er akuratt som på ungdomskolen nesten så det greier du, jeg skal nok greie og få meg igjennom VG1 men vertfall en 2er kanskje enn 3 om jeg er heldig. Og det beste er jo at det bare er 1 år igjen med matte. :w00t:

Når vi har om budsjett og økonomi og slik kan det også være litt stress, men jeg skjønner det sånn ca.

Viss ikke spør jeg bare sidemannen, er egentlig overrasket at jeg har 3-4 ere i de fagene.

Læreren sier det blir enda mer regnskap i VG2. :hm: Men tror ikke det er regnskap på transport, men er ikke sikker.

 

Men du kommer til og overleve matten dette siste året. :w00t: Om det ikke virkelig er ille da.

Tusen takk for svar, du. Hva er det du skal gjøre 3. Og 4. Året da?
Lenke til kommentar

 

 

 

VG1 eller VG2 du snakker om?

Egentlig begge

 

Da så :wee:

 

 

Jeg går for tiden på Service & Samferdsel som det heter, og jeg er ikke noe god i matte skal jeg si deg.

Men matten her er akuratt som på ungdomskolen nesten så det greier du, jeg skal nok greie og få meg igjennom VG1 men vertfall en 2er kanskje enn 3 om jeg er heldig. Og det beste er jo at det bare er 1 år igjen med matte. :w00t:

Når vi har om budsjett og økonomi og slik kan det også være litt stress, men jeg skjønner det sånn ca.

Viss ikke spør jeg bare sidemannen, er egentlig overrasket at jeg har 3-4 ere i de fagene.

Læreren sier det blir enda mer regnskap i VG2. :hm: Men tror ikke det er regnskap på transport, men er ikke sikker.

 

Men du kommer til og overleve matten dette siste året. :w00t: Om det ikke virkelig er ille da.

Tusen takk for svar, du. Hva er det du skal gjøre 3. Og 4. Året da?

 

 

Da er du lærling og jobber.

 

Viss du tar transport da er du vell lærling for lastebill/buss firma eller logistikk firma eller noe slikt, og om du tar salg & service kan du bli kontormedarbeider, salgsmedarbeider. Men du kan også velge reiseliv eller IKT også og da jobben som respesjonist, eller noe innen for reiseliv og på IKT jobber du med masse data greier innen for store firmaer og slikt. 

Lenke til kommentar

Da er du lærling og jobber.

 

Ja, jeg vet. Jeg mente hva skal du være lærling i?

 

Jeg skal være lærling som salgsmedarbeider, så tar jeg kanskje yrkessjåfør kurs som varer i 19 uker når jeg blir 21 år men har ikke bestemt meg enda.

Må ha fullført VG1 Service & Samferdsel eller TIP for og gå på det kurset, å også ha førerkort klasse B.

Lenke til kommentar

Vet du hva det yrkessjåførkurset koster, og om man får lastebil og busslappen på det kurset, Neton?

 

Står at all undervisning er gratis og kjøretimene er gratis, men at det må betales for prøvegebyr til Statens Vegvesen, samt at du må betale for bøkene man skal bruke i teoriundervisningen.

Så må du jo også selvsagt, betale for en plass å sove og mat osv.

 

Står mer informasjon her;

http://www.sauda.vgs.no/Utdanningsprogram/Transport/Yrkessjaafoer

(Sauda ligger litt under 2 timer & 30 min fra Haugesund med bil)

 

Er landslinje så elever fra hele landet er velkommen!  :)

 

Men målet er da ikke og ta fagbrev på den vanlige måten, men målet er å arbeide som yrkessjåfør på lastebil, vogntog, buss eller terminal.

 

Men er ikke sikker på at du får busslappen om du tar kurset når du er 21 år da, siden det er 24 års aldersgrense på busslappen men du kan jo sende dem en e-mail og spør dem.

Endret av Neton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...