Gå til innhold

Hva er problemet med microusb kabler?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har hatt Galaxy s3 i noen år. Har hatt masse problemer med ladere/kabler som ikke klarer å lade på full hastighet (1A strøm).

 

Har prøvd originale og uoriginale, har prøvd tre fire forskjellige kabler, noen starter bra og så blir det verre.

 

Samme i bilen, har hatt to samsung ladere som ikke klarer å lade på 1A og har nå en clas ohlson lader som skal klare 2a men nå bare 0,4A. 

 

Trodde først det bare var min telefon, men kona har s3 4g og den har problemer. Vi testet også med en S4 den har også tilsvarende problemer. Det virker ut som det er noe ved kablene som gjør at de får dårlig kontakt og klarer ikke å lade skikkelig.

 

Har nå to ladere, en original og en uoriginal det er de eneste som har klart å holde seg på 1a, alt annet har bare sviktet. 

 

Noen andre som sliter med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har ikke hatt problemet men jeg har hørt om mange som har det. Jobbet med telefoner i noen år. 

 

Det skal i alle fall ikke være sånn, veldig mange uorginale ladere gir rett og slett ikke den strømmen de sier de gir men disse skal kunne byttes på garanti, dersom du har ladere som er lenger enn vanlig (2-3 meter) så lader disse en del saktere. Det kan selvfølelig også være svake punkter i laderingangen på telefonene du har testet med med også men det er jo rart at det skal være 3 med samme feil hos deg. 

 

Husk at det kan være forskjellig styrke på forskjellige originalladere også selvom alle er fra produsenten.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at S3 og S4 ikke takler kabler på 1,8M (ihvertfall ikke billige kina kabler).. hadde S3 før.. denne ladet og kuttet som den følte for, med den 1,8M kabelen jeg har.

Koblet jeg til en kortere kabel, så ladet den normalt.

Testet så samme kabel på en S4. .samme problem der også.

Men har fint brukt den til å drive en Raspberry Pi.
Mener også at den fungerte normalt på Z1 Compact som jeg har nå.

 

Hadde også en sånn 1,8M kabel tidligere, som gav samme problem.

Lader 2-3 sekunder, kutter, lader 2-3 sekunder.. osv..

Lenke til kommentar

har prøvd både originale og uoriginale ladere. 3 originale ladere, med originale kabler. 2 av de fungerer ikke skikkelig. 2 uoriginale ladere, 1 fungerer skikkelig. 2 originale billadere med "loddet ledning" - begge sluttet å fungere. 1 uoriginal som fungerte bra i begynnelsen men nå lader den 0,5A maks. 

 

Har prøvd både korte og lange kabler, originale og Sony sine. Sistnevnte virket mest solide men selv de har fått problemer. 

Virker jo som det bare er Samsung-telefoner som har problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...