Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Basert på hva du sier her og i andre tråder har jeg en mistanke om at du ikke vet hva en makroøkonomisk prediksjon er, så hvis du kan fortelle meg hva du mener en makroøkonomisk prediksjon er, så kan jeg svare på om det finnes gode makroøkonomiske prediksjoner.

 

Makroøkonmisk prediksjon er modeller som skal predikere faktorer som spiller inn på makroøkonmien. BNP, handel, inntekt og utgifter, arbeidsledighet osv. IS-LM er et eksempel på en modell (dvs såvidt meg bekjent brukes det vel ikke så mye alene)

 

Man så jo etter under forrige finaskrise hvordan folk kranglet om hva som var riktig måte å se det på på et helt grunnleggende nivå, med modeller med helt enorme forskjeller i hvordan de operer og predikerer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dersom du spør to leger om beste behandling for en sykdom og du får to forskjellige råd, betyr det at medisin som fag er "dårlig vitenskapelig fundamentert"?

 

Forøvrig vil jeg igjen referere til sitatet i signaturen din..

 

Mye av medisin er dårlig vitenskaplig fundamentert, men det er ikke på nivå med markoøkonomi, der diskusjonene er på nivået "har antibiotika effekt mot bakterier eller ikke".

 

Referer gjerne til signaturen min, forskning på makroøkonomiske modeller underbygger påstanden min.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...