Gå til innhold

Tritton 720+ headset - Får ikke bekreftet Dolby Digital


TBJ

Anbefalte innlegg

Min sønn har kjøpt seg Tritton 720+ headset, men vi får ikke bekreftet at den kjører Dolby Digital

 

Har koblet opp den slik det står beskrevet i manuelen s.18:


 

I Windows Playback Devices, ser jeg at det er 5 lydenheter:

- Speakers (mine normale høytalere)

- Headpohone (ikke plugget i)

- Digital Audio (S/PDIF)

- Digital Audio (S/PDIF) - En gang til

- Speaker TRITTON 720+ Headset

 

Høyreklikker jeg på den siste (Speaker TRITTON 720+ Headset) og velger test, får jeg kun lyd hvis jeg kobler ut den optiske ledningen.

Jeg konkludere derfor med at denne kun gir lyd via USB kabelen.

Men ... uansett får jeg kun stereo der hvis jeg trykker configurer.

Rart. Jeg burde da få 7.1???

 

Med optisk kabel koblet i, får jeg lyd i hodetelefonene (Tritton 720+) kun på med det midteste alternativet (Digital Audio (S/PDIF)).

Det er sikkert korrekt.... i og med at vi bruker optisk.

Men her finnes ikke configure mulighet, så jeg får ikke sett om den gir 2.0, 5.1 eller 7.1.

 

Jeg har lastet ned en test fil med AC3 5.1 fra her: http://www.tfm.ro/win32-projects/test-avi-ac3/

Den har Doly Digital. Det får jeg bekreftet med et annet hodetlf. par jeg har (Logitech G930).

Men jeg får ingen Dolby Digital med Tritton 720+ headsetet.

Dioden på Tritton 720+ boksen som skal lyse hvis den mottar Dolby Digital signaler (ref. manualen s.6) lyser IKKE når jeg kjører denne AC3 fila.

 

Hva gjør jeg galt?????

 

Endret av TBJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det til PC, har du lastet ned driver til Tritton+?.

Link: http://support.madcatz.com/Knowledgebase/Article/View/286/7/where-can-i-find-drivers-for-my-tritton-products

 

EDIT:

Hvis det er lydkortet på HK som brukes, så har de fleste produsenter gått vekk fra Dolby Digital.

Nå er det mest DTS Connect som blir brukt på HK.

 

Kjør en DVD-flim så ser du om DD ikonet på AMP går på, for at DD skal funke må du ha kilde som har DD.

Mulig du må skaffe ett lydkort med DDL (Dolby Digital Live), DDL gir 5.1 lyd på alt av lydkilder spilles av.

 

Jeg har Astro A50, fikk kun 2.0 lyd i spill.

Skaffet meg ett lydkort med DDL, nå har jeg 5.1 lyd på alt av lydkilder.

Endret av JetzBullet
Lenke til kommentar

Er det til PC, har du lastet ned driver til Tritton+?.

Link: http://support.madcatz.com/Knowledgebase/Article/View/286/7/where-can-i-find-drivers-for-my-tritton-products

 

EDIT:

Hvis det er lydkortet på HK som brukes, så har de fleste produsenter gått vekk fra Dolby Digital.

Nå er det mest DTS Connect som blir brukt på HK.

 

Kjør en DVD-flim så ser du om DD ikonet på AMP går på, for at DD skal funke må du ha kilde som har DD.

Mulig du må skaffe ett lydkort med DDL (Dolby Digital Live), DDL gir 5.1 lyd på alt av lydkilder spilles av.

 

Jeg har Astro A50, fikk kun 2.0 lyd i spill.

Skaffet meg ett lydkort med DDL, nå har jeg 5.1 lyd på alt av lydkilder.

Ja, den er også til PC (+ PS og XBox)
På kvitteringen fra CDON.no står det "Tritton 720+ Dolby Gaming Headset White X360/PS3/PC/MAC"
Har testet den driveren, men den stopper opp på slutten da den at "usb device not plugged in" (men det er den).
Faktisk usikker på om hovedkortet støtter DD... Innbilte meg at den selvfølgelig gjorde det.
Finner ingenting hverken om DTS eller DD når jeg leser om kortet.
Har ingen DVD spiller i maskina. Derfor testet jeg med den AC3 fila nevnt i første innlegget.
Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt har Realtek ALC 887 Audio codec:

The ALC887 is a 7.1 Channel High Definition Audio Codec with two independent SPDIF outputs.

Featuring eight channels of DAC support 7.1 sound playback, and integrates two stereo ADC that can

support a stereo microphone, and feature Acoustic Echo Cancellation (AEC), Beam Forming (BF), and

Noise Suppression (NS) for voice applications.

ALC887 is designed not only to meet the premium audio performance requirements in current WLP3.10

(Windows Logo Program), but provides better characteristics for future WLP. That brings user real high

fidelity of sound quality.

The ALC887 supports 16/20/24-bit SPDIF input and output functions with sampling rate of up to 192kHz,

offering easy connection of PCs to high quality consumer electronic products such as digital speakers.. In

addition to the standard (primary) SPDIF output function, the ALC887 features another independent

(secondary) SPDIF-OUT output and converters that transport digital audio to a High Definition Media

Interface (HDMI) transmitter output to HDTV system or A/V receiver, this feature is becoming more

common in high-end PCs.

As ALC series HD audio codec, all analog IO are input and output capable, and headphone amplifiers are

also integrated at each analog output. That provides flexible design for various system configuration.

Addition to audio functions, ALC887 also conforms to Intel’s Audio Codec low power state white paper

and is ECR compliant. This low power design consumes various and less power in different operation

mode, and save more power when system is in suspend mode.

The ALC887 supports host audio controller from the Intel ICH series chipset, and also from any other

HDA compatible audio controller. With EAX/Direct Sound 3Dcompatibility, and software utilities like

environment sound emulation, multiple-band software equalizer and dynamic range control, optional

Dolby

® PCEE program, DTS® CONNECT™ program, the ALC887 provides an excellent home

entertainment package and game experience for PC users

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så ut i fra det, kan jeg konkludere at hovedkortet ikke støtter Dolby Digital og at han ikke får benyttet hodetelefonene fullt ut?

Står at Realtek ALC 887 Audio codec støtter valgfri Dolby ® PCEE program.

Dolby PCEE er slik jeg har forstått, nesten det samme som DDL.

Er jo verdt forsøket, prøv det ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...