Gå til innhold

Beste HTPC kabinett


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter å erstatte mitt Fractal Design R3 kabinett som står i stua. Det er stort og ikke særlig nødvendig lenger.

 

Maskinen fungerer i dag som mediaserver hvor jeg har 3 snurredisker for lagring og 1 SSD for system. Ingen skjermkort er nødvendig da det ikke spilles.

 

Ellers er maskinen utstyrt med en Intel Core I3 4330T CPU som fungerer ypperlig for midt bruk.

 

Jeg har vurdert Fractal Design Node 605 som en verdig erstatter, men også sett litt på Jonsbo G3. Synes Node 605 er penere.

 

Men er det andre alternativer jeg bør vurdere? Støy er selvsagt fy-fy og jeg skal muligens bytte ut mine disker med en 8TB for å minimere støyen enda mer, men det ligger litt frem i tid.

 

Andre som er i samme ærend som meg og har noen tanker/tips å dele?

 

m-atx, m-itx hovedkort er et krav (har m-atx i dag, men kan fint bytte over til noe annet).

 

Takk for tips! :)

 

redigert: skriveleif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Skulle jeg kjøpt nytt kabinett idag hadde det nok blitt Streacom FC5B eller F8C. Koster jo derimot litt, og er vesentlig mindre enn alternativene du har sett på så det er kanskje ikke helt det du ser etter? 

 

Snurrediskene dine vil jo utvilsomt være den verste støykilden her. Byttet selv ut to eldre snurredisker med en stor, og støynivået ble redusert overraskende mye, så det anbefales. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...