Gå til innhold

Denne knøtte-PC-en er nesten lydløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan denne brukes til spilling?

 

Hvis du spiller League of Legends, eller klarer deg uten maks settings på dota/CS:GO. Likevel er det fortsatt kun intel HD graphics som er i den. Celeron og Pentium modellene har muligens litt svakere grafikk.

 

Lurer ellers på hvor celeron og pentium ligger i ytelse. Intel sine Core-M yter likt som fjorårets i5-4200U. Disse er jo helt vifteløse. Er mulig at pentium og celeron ikke har så begrenset TDP. Core-M ligger jo på 4,5 W, noe som gjør at ytelsen faller etter lengre tid med stor belastning, og grafikkdelen faller langt bak sine core-i3 og core-i5 konkurrenter i ren mangel på strøm til å utnytte dem. Er gjerne grafikkdelen som har fått dem til å velge bort Core-M.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan denne brukes til spilling?

Hvis du spiller League of Legends, eller klarer deg uten maks settings på dota/CS:GO. Likevel er det fortsatt kun intel HD graphics som er i den. Celeron og Pentium modellene har muligens litt svakere grafikk.

 

Lurer ellers på hvor celeron og pentium ligger i ytelse. Intel sine Core-M yter likt som fjorårets i5-4200U. Disse er jo helt vifteløse. Er mulig at pentium og celeron ikke har så begrenset TDP. Core-M ligger jo på 4,5 W, noe som gjør at ytelsen faller etter lengre tid med stor belastning, og grafikkdelen faller langt bak sine core-i3 og core-i5 konkurrenter i ren mangel på strøm til å utnytte dem. Er gjerne grafikkdelen som har fått dem til å velge bort Core-M.

Takk for ditt svar. Jeg antok noe slikt. Jeg vil ha en kraftigere maskin med lavt støynivå.

 

Det blir spennende å se hvordan den kommende NUC blir. Hvis den støyer for mye, vil jeg vurdere å skaffe meg et vifteløst kabinett for den, som Akasa Tesla H.

 

https://prisguiden.no/produkt/akasa-tesla-h-199153

Endret av Odinist
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981238947

Skal man først ha så liten PC mener jeg bestemt at Zotac Zbox er et bedre alternativ. Den ser (i mine øyne) bedre ut, og den er vifteløs.

 

Sjekket akkurat ut Zotac Zbox. Dette så ut som bra greier. Og så kommer den uten OS. Dette liker jeg. :-)
Lenke til kommentar

 

Takk for ditt svar. Jeg antok noe slikt. Jeg vil ha en kraftigere maskin med lavt støynivå

 

 

Slik jeg ser det er vel dette foreløpig blandt de kraftigste NUC som er der med HD6000, den har nok ganske mye bedre ytelse enn HD5500 som sitter i denne. er litt info å finne ved googling. burde greit kjøre litt gamlere spill som eksempelvis Oblivion.

 

https://www.komplett.no/intel-nuc-boxnuc5i5ryk/840217

 

http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-6000.125588.0.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...