Gå til innhold

RAM eller Harddisk?


siimen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har lite plass på min pc, så tenkte jeg skulle kjøpe nytt! (Se bilde)

Men lurer på ka eg ska kjøpe, skal eg kjøpa RAM eller må eg kjøpe ny SSR/Harddisk?

Takk på forhånd! :)

 

Hei!

 

Tror du har missforstått begrepene litt :)

 

RAM/Minne er ikke det du er ute etter. Du er ute etter harddisk og lagringsplass (RAM og HDD er to helt forskjellige ting).

 

For at du skal kunne lagre mer på PC'en din, så trenger du en større harddisk enn den du har, eller en ekstra harddisk.

Harddisk kan både være SSD (Solid State Drive) og "vanlig" spindel-disk. Om du har behov for mye lagringsplass, på data som ikke er kritisk, så er spindel-disk en billigere variant. Du får mer GB per krone :)

Lenke til kommentar

 

Hei, har lite plass på min pc, så tenkte jeg skulle kjøpe nytt! (Se bilde)

Men lurer på ka eg ska kjøpe, skal eg kjøpa RAM eller må eg kjøpe ny SSR/Harddisk?

Takk på forhånd! :)

 

Hei!

 

Tror du har missforstått begrepene litt :)

 

RAM/Minne er ikke det du er ute etter. Du er ute etter harddisk og lagringsplass (RAM og HDD er to helt forskjellige ting).

 

For at du skal kunne lagre mer på PC'en din, så trenger du en større harddisk enn den du har, eller en ekstra harddisk.

Harddisk kan både være SSD (Solid State Drive) og "vanlig" spindel-disk. Om du har behov for mye lagringsplass, på data som ikke er kritisk, så er spindel-disk en billigere variant. Du får mer GB per krone :)

 

Ojja haha xD Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...