Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc fryser (svarer ikke)


Anbefalte innlegg

Heisann. Har et problem ved bruk av ssd. Når je bruker min ssd så fryser det hele tiden ved spesielt ved bruk av chrome nettleser og når je kjører ett par programmer samtidlig. Har prøvd med annen hdd je har liggende som ikke er ssd. da funker alt fint og har oppdatert bios og alt av skjermkortdrivere osv. prøvd med både win 7 og win 8,1 pro. Men ikke noe av dette løser problemet, har en annen ssd som je også har prøvd og innstalert med alt av drivere. Men det er det samme der. Har kjørt pc-doktor på maskinen men finner ingen feil med hw på maskinvaren, Det je ikke skjønner da er at det funker med vanlig hdd, men ikke med ssd. men sdd'ene funker bra i annen maskin. Kan det være for lite strøm? Dette kom etter je kjøpte nytt skjermkort og ny ssd. Brukte ssd før dette også.

 

Speks:

 

Samsung 250gb 840 evo ssd

Gigabyte Radeon R9 290X 4GB GDDR5

silver power 620W

12GB Ram

AMD phenom II x6 1055T

 

Kjører 3 skjermer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og laste ned Samsung Magician og se om den viser noen feilmeldinger.

Kjør en benchmark, optimalisering og se etter at AHCI er aktivert.

 

Hvis du har ACHI aktivert kan det være det som er problemet. Du kan da bytte fra ACHI til IDE for å se om dette løser problemet.

REF: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=105812

 

Hvis du skal bytte mellom disse to modusene, som gjøres i BIOS, sørg for å følge denne prosedyren:

http://www.neowin.net/forum/topic/987378-how-to-switch-from-ide-to-ahci-without-repairingreinstalling-windows/

 

Siden den reagerer på bare SSD antar jeg at det er problemet.

Lenke til kommentar

Vil tro det er mer sannsynlig at ACHI ikke er aktivert. Kan hende jeg sitter på utdatert info, men mener at en SSD burde stå i ACHI mode for å unngå problemer.

 

Har ikke stort og si egentlig. Muliggjør bare HotSwap

Ved bruk av HDD kan det være en større fordel grunnet måten leserhodet leser disken på.

 

EDIT:

Litt bedre ytelse for SSD

Source

Endret av Atleag
Lenke til kommentar

 

Har ikke stort og si egentlig. Muliggjør bare HotSwap

Ved bruk av HDD kan det være en større fordel grunnet måten leserhodet leser disken på.

 

EDIT:

Litt bedre ytelse for SSD

Source

 

 

Jeg var iallefall nødt til å bruke ACHI for å unngå BSOD, tenkte det kanskje kunne være noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...