Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW E34 1993 - Problem med dashboard belysning


Anbefalte innlegg

Hallo, har et problem på min BMW E34 93. Dashbord belysningen er borte mesteparten av tiden, av og til kommer den tilbake i en kort stund. Mistenker at det kan være dårlig kontakt, men er usikker på hvor jeg skal feilsøke hen. Når det først kommer tilbake, så virker alt utenom speedometeret, der er det helt mørkt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vært borti at virket som dårlig kontakt i tenningslåsen (slitaske eller smuss) kan være årsak til at ei pære kommer og går, eller også dårlig pære-kontakt i selve instrumentpanelet, hvis lyset evt. kommer på hvis du gir dashbordet et solid klaps oppe på med hånden.

 

Mulige alternativer (avhengig av økonomi og ork)

 

* demontere tenningslås og rengjøre skikkelig

og/eller

* få tak i brukt tenningslås på hoggern (rundt kr.500) fra bil som har lavere km.stand (ulempe: forskjellig nøkkel dører/tenning)

eller

* helt ny tenningslås fra forhandler (aner ikke hva koster)

 

Eller

 

* demontere instrumentpanelet (les deg opp først, info/manual, evt. på nettet, og hvilken pære-type du må kjøpe inn) og fysisk bytte pærer. (så mange som mulig, når du først har skrudd fra hverandre)

 

Om det kan være andre årsaker, f.eks. dårlig jording? er kanskje også mulig, det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...