Supervisor Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Hei. Jeg bestilte ADSL hos NGT 29/09/2003 og i dag er det 04/11 og jeg fortsatt har ikke fått den installert. På kundesider stod det at jeg skulle få den 04/11. For noen dager siden utsatt de denne datoen til 05/11, og i dag da je sjekket der, stod det at jeg vil få den 06/11. Nå har jeg ventet i over en måned for installasjon og det ser ut som om de klarer ikke å fullføre det siden de stadig utsetter installasjonsdato. Hvor langt tid tar det vanligvis for å få ADSL installert fra den dato man bestiller den. Jeg mener at over en måned er alt for mye å vente. Jeg sjekket med Telenor og de lover levering innen 3 uker fra bestillingsdato. Jeg hadde masse problemer med NGT før (de klarte ikke å installere ADSL hos meg tidligere da jeg flyttet, men klarte å narre meg i nesten 4 måneder før jeg avbestilte) og nå er jeg blitt temmelig lei av alt - lange ventekøer, uklare svar, løfter som ikke holder osv. Men, tilbake til saken..... Her er utdrag fra NGT's vilkår: 3.2 Leveranse Ved bestilling av bredbåndsabonnement vil kunden få oppgitt en forventet leveransedato. Hvis forventet leveranse blir forskjøvet vil kunden få melding om dette samt en ny forventet leveranse. Ved en vesentlig forsinkelse av forventet leveranse kan kunden heve kjøpet jf vilkårene punkt 10.4. Kunden skal gi melding om heving av kjøpet innen rimelig tid etter at en forsinkelse er meldt. Hva mener de med "vesentlig forsinkelse"? Hvor mange dager/uker/måneder snakker de om? Kan je avbestille alt uten noen purring? Eller, kan jeg gi dem noen frist angående installasjon? Kan de bare utsette datoen så lenge de vil? Hilsen Frustrert kunde Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Anbefaler deg at du ringer nextgentel på kundeservise og tar deg en prat med dem. Det er nok den eneste måten du kan ordne opp i dette på. Lykke til. Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Ble lovet 3 uker. Maks 5 hvis jeg var uheldig. Det tok over 8... En kollega i samme område som meg bestilte samme pakke, men under "bedrift" og det tok 2 uker, dvs de har kapasitet men prioriterer ikke privatkunder. Det eneste som hjelper er å purre! Den nettsida forandrer dato hver dag bortsett fra i helgen. Jeg purret etter 5 uker og fikk "ja, vi skal følge det opp..." Etter 7 uker tok jeg skikkelig i, både på mail og telefon (fikk de til å ringe meg) og fulgte opp. Da skjedde plutselig alt på en gang. Neppe tilfeldig... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 4. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Jeg ringte dem flere ganger, men de alltid sier at det er ike opp til dem. De legger skyld på enten Telenor (sier at de ikke får tilbakemelding fra dem) eller på dems underleverandør (hva det betyr vet jeg ikke) eller at de sjekker linja. Håpløst..... Lenke til kommentar
roolf Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Dette er helt vanlig. Skjedde med meg også da jeg bestilte ADSL fra NGT. Stadige utsettelser på kom opp på siden for status. Utsettelsene kom gjerne en eller to dager etter at installasjonsdato var passert. Jeg sendte mail (brukte skjema for tilbakemelding) og klaget. Etter det kom det bare én utsettelse før linjen ble koblet opp. Frustrerende å vente, men bra når du først kommer på nett. Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Tok 3 uker fra jeg bestilte til postmannen kom på døren med pakken. Lenke til kommentar
rog@njosh Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Dette har skjedd meg (og alle andre jeg kjenner med NGT abb.) Er ikke uvanlig å måtte vente 8 uker.... Det er jo ikke NGT som gjør dette, de bare bestiller jobben fra Bravida. Så jeg har liten tro på å mase.... Lenke til kommentar
breathe Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Har bestilt både privat og for bedrift, for meg selv , og andre. Har alltid fått pakken fra NGT, OG kommet på nett FØR oppgitt leveringstid. Har faktisk også hatt kun gode erfaringer med kundeservice på telefon (email er bare å glemme . Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Jeg måtte vente i næremere 11/2 år, selv om det sto at jeg kunne få når du tastet inn tlf.... Pga ompriorieringer kom det hele tide... :grine: Men siden jeg fikk det har det funket eminent. Du får vel smøre deg med tolmodighet.. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 4. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Første gang da jeg fikk NGT ADSL, møntørene var fra Bravida (før je flyttet til ny adresse). Andre gang var det Sønnico. Har de byttet installasjonsfirma? Lenke til kommentar
jabathehutt Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Ja det er morsomt og høre ngt hele tiden vad finner på for unnskyllinger. I mitt fall bestilte jeg under den storstilte kampanjene under senere vårparten i begynnelsen på juni og har ventet siden dess. Hilsen Jaba Lenke til kommentar
larsidar Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 De bruker TelNet også. Jeg bestilte helt i slutten av september (31. tror jeg), og skulle egentlig fått pakken på torsdag. Dessverre rotet Posten bort pakken og den kom ikke før i dag. Men installatøren var der på fredag, men hun trengte ikke å gjøre noe. Nå venter jeg på en splitter, så er jeg forhåpentligvis igjen. Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 4. november 2003 Rapporter Del Skrevet 4. november 2003 Standard leveringstid er 6 uker. Installasjonsfirma som benyttes er varierende, alt etter hvor i landet det skal skje. I mine trakter heter firmaet "IP-nett". Installasjonsdatoen er så vidt jeg har erfart automatisk generert, basert på tilbakemeldinger fra Telenors servere. Det sitter ingen og legger inn disse manuelt. Vit følgende: Svært ofte (ikke alltid) så er det hendelser/forsinkelser utenfor NGt's kontroll som gjør at installasjonen blir forsinket. Slik er det blitt meg fortalt, skyt meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå