Gå til innhold

Fiber-TV fra Telenor på egen router?


Anbefalte innlegg

Har drevet med dette i flere dager nå. Sitter med nesten samme oppsett, bare annen router... (Asus RT-AC3200)

Ser at routerne er omtrent identiske, så denne tråden har gitt meg bra hjelp.

Selv har jeg hele tiden satt STB-Port, som igjen gir meg fryst bilde etter 5 min. (Kanalbytte, så er det igang igjen.)

 

Kjører nå på følgende:

ISP Profil: Ingen

STB-Port: Ingen

DHCP:      Microsoft

IGMP Proxy: Aktivert

IGMP-Snooping: Aktivert

UDP Proxy: 0

 

Har ikke gjort noe med DHCPpoolen, eller NTP-Server for den saks skyld.

Ser i alle fall ut til å fungere som bare det nå, så takk for det jeg har funnet her.

Når det kommer til nedlasting, å forstyrrelser av TV: Kjørt en test, hvor jeg ikke setter begrensninger på trafikken. Traff fort taket på hva linja mi klarer, sitter også på 100/100 fiber...  5.5GB nedlastet, uten anntydninger til forstyrrelse av TV. Så uannsett hva jeg gjør, klarer jeg ikke få det til å forstyrre TV..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har drevet med dette i flere dager nå. Sitter med nesten samme oppsett, bare annen router... (Asus RT-AC3200)

Ser at routerne er omtrent identiske, så denne tråden har gitt meg bra hjelp.

Selv har jeg hele tiden satt STB-Port, som igjen gir meg fryst bilde etter 5 min. (Kanalbytte, så er det igang igjen.)

 

Kjører nå på følgende:

ISP Profil: Ingen

STB-Port: Ingen

DHCP:      Microsoft

IGMP Proxy: Aktivert

IGMP-Snooping: Aktivert

UDP Proxy: 0

 

Har ikke gjort noe med DHCPpoolen, eller NTP-Server for den saks skyld.

Ser i alle fall ut til å fungere som bare det nå, så takk for det jeg har funnet her.

Når det kommer til nedlasting, å forstyrrelser av TV: Kjørt en test, hvor jeg ikke setter begrensninger på trafikken. Traff fort taket på hva linja mi klarer, sitter også på 100/100 fiber...  5.5GB nedlastet, uten anntydninger til forstyrrelse av TV. Så uannsett hva jeg gjør, klarer jeg ikke få det til å forstyrre TV..

Takker for feedback og flott at det funker bra hos deg. Mistenker at det er   switchen min som  lager krøll. Den har ikke støtte for IGMP og er ganske low budget. Jeg vurderer å bytte den ut med  denne: https://www.komplett.no/product/853511/datautstyr/nettverksprodukter/switch/tp-link-tl-sg2210p-8-port-poe-switch#technical-details   

 

Forøvrig har jeg switchen bak TV og den er koblet til STB, TV og 2 stk Asus EA-N66 aksesspunkter hvor den ene kjører 2.4 og den andre på 5GHz båndet.  

BoBOsCaR75, kjørte du din stresstest via switch eller rett fra router og inn på STB?  

 

Oppdatering: Bestilte denne: https://www.komplett.no/product/802870/datautstyr/nettverksprodukter/switch/zyxel-gs1900-8-8-port-gbe-l2-switch#    Kommer tilbake med mer info om jeg ble kvitt lag og hakking under heavy opp/nedlasting.

Endret av Kåre Krapp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Har drevet med dette i flere dager nå. Sitter med nesten samme oppsett, bare annen router... (Asus RT-AC3200)

Ser at routerne er omtrent identiske, så denne tråden har gitt meg bra hjelp.

Selv har jeg hele tiden satt STB-Port, som igjen gir meg fryst bilde etter 5 min. (Kanalbytte, så er det igang igjen.)

 

Kjører nå på følgende:

ISP Profil: Ingen

STB-Port: Ingen

DHCP:      Microsoft

IGMP Proxy: Aktivert

IGMP-Snooping: Aktivert

UDP Proxy: 0

 

Har ikke gjort noe med DHCPpoolen, eller NTP-Server for den saks skyld.

Ser i alle fall ut til å fungere som bare det nå, så takk for det jeg har funnet her.

Når det kommer til nedlasting, å forstyrrelser av TV: Kjørt en test, hvor jeg ikke setter begrensninger på trafikken. Traff fort taket på hva linja mi klarer, sitter også på 100/100 fiber...  5.5GB nedlastet, uten anntydninger til forstyrrelse av TV. Så uannsett hva jeg gjør, klarer jeg ikke få det til å forstyrre TV..

Takker for feedback og flott at det funker bra hos deg. Mistenker at det er   switchen min som  lager krøll. Den har ikke støtte for IGMP og er ganske low budget. Jeg vurderer å bytte den ut med  denne: https://www.komplett.no/product/853511/datautstyr/nettverksprodukter/switch/tp-link-tl-sg2210p-8-port-poe-switch#technical-details   

 

Forøvrig har jeg switchen bak TV og den er koblet til STB, TV og 2 stk Asus EA-N66 aksesspunkter hvor den ene kjører 2.4 og den andre på 5GHz båndet.  

BoBOsCaR75, kjørte du din stresstest via switch eller rett fra router og inn på STB?  

 

Oppdatering: Bestilte denne: https://www.komplett.no/product/802870/datautstyr/nettverksprodukter/switch/zyxel-gs1900-8-8-port-gbe-l2-switch#    Kommer tilbake med mer info om jeg ble kvitt lag og hakking under heavy opp/nedlasting.

 

Ok switchen er oppe og går, ser meget stabilt ut på tv-bildet selv under heavy opp/ned trafikk på routeren. Det var nok den gamle svette møkkaswitchen som var  synderen. 

Endret av Kåre Krapp
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk på sett og hvis en TV til å fungere med asus router, men med to TVer og et aksesspunkt i tillegg til hovedrouter, gikk det hele fulstendig i stå. Jeg har nå byttet ut hele telenor fiber tv, med parabol fra canal digital, å er storfornøyd. Det fungerer så mye bedre, å ikke minst er bildekvaliteten hevet flere hakk. Det første du bør gjøre, er å ringe telenor å nekte på at leie av tv bokser er greit, fikk brått mine to HD PVR bokser gratis.. Det var 198 spart pr. mnd. Byttet også til siste zyxel router fra telenor, i håp om at dette ville fungere i bridge foran min egen router. Maken til dårlige routere telenor leverer, skal du lete lenge etter. Da jeg fikk fjerna TV fra fiberen min, lever jeg nå lykkelig med mine to asus routere, hvor asus rt-ac3200 står som hoved router. Bruker en mindre modell som aksesspunkt i samme nettverk, for å dekke hele huset. Venter nå spent på at andre aktører skal levere over telenor sitt fibernett, så er det bytte der også. Telenor er ikke best, verken på hastighet eller pris. Hos meg er de dårligere en Netcom hva gjelder mobil dekning også, så jeg sliter litt med å være en fornøyd kunde av telenor sånn i det fulle og hele. Bytt ut hele fiber TV greia, eller vent til de leverer nytt system fra canal digital, men det er jeg redd kommer til å ta lang tid.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått noen rabatter også, takk for tipset BoBOsCaR75.

Kan forøvrig nevne at 500/500 er rundt hjørnet, sannsynligvis i Jan/Feb. Pris litt usikkert, men jeg ser Canal Digital ligger på 999,-  men det er jo og håpe at det blir litt billigere.  Tv-Bokser "tilsvarende" Canal Digital bruker er også på gang, tipper de dukker opp etter at nettet er klart for 500/500 en gang. 500/500 og ny boks blir digg    :grin2:   

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har samme problem som dere har hatt men jeg har en Netgear R7000 router. Er det noen av dere som kan hjelpe meg? 

 

Jeg vil helst ikke bytte router med mindre jeg må.

 

Mvh

Nicolai

Ser ut som dette ikke går med mindre du kjører en custom firmware kalt Xvortex firmware.  Dette er nok en øvelse for avanserte brukere, vet ikke hvor mye du kan om slikt men her er en link om emnet:    https://community.netgear.com/t5/Nighthawk-WiFi-Routers/R7000-cant-get-to-work-with-iptv/td-p/513192/page/1

 

NB! Sjekk dette også: Most IPTV providers use IP Multicast but most firmware for consumer routers have little to no support for IP Multicast.  The R7000, however, has an option to enable IGMP Proxy under Advanced > Setup > WAN.  Uncheck the Disable IGMP Proxying box to enable it.  See if this fixes your IPTV problems.

Endret av Kåre Krapp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, har hatt samme problem som i tråden på en Asus RT-N56U. Har prøvd mye a tipsene her, men uten hell. Satt da opp IPTV til å gå ut på alle LAN porter, og slo på IGMP proxy, men problemet på RT-N56U var det gikk ikke slå på IGMP spoofing. Som igjen ledet til at de andre LAN portene og WLAN ble floodet med multicast pakker og ingenting fungerte engentlig, bortsett fra TV da :)
 
Løsning ble custom firmware. Var ikke så mange alternativ til min N56U som noen av de nyere Asus ruterene så ble Padavan, kan lastes her: http://rt-n56u.soulblader.com/files/stable/RT-N56U/ Gikk for den som hette Aria
 
Installasjonen er lik som vanlig firmware og uten problem. Web-interface er enkelt og greit og ikke ulikt original FW. Se vedlegg for setting jeg bruker nå for IPTV, fungerer uten problem. Og internett er bedre enn på lenge :)

 

 

Til slutt legger jeg ved noen linker med info om custom firmware, og litt om selve problemet:

http://lifehacker.com/how-to-choose-the-best-firmware-to-supercharge-your-wi-1694982764

https://wiki.openwrt.org/doc/howto/udp_multicast

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Setting_up_IPTV_without_impact_to_LAN_and_Wireless_traffic

 

post-57907-0-10329300-1450298641_thumb.png

Lenke til kommentar

 

NB! Sjekk dette også: Most IPTV providers use IP Multicast but most firmware for consumer routers have little to no support for IP Multicast.  The R7000, however, has an option to enable IGMP Proxy under Advanced > Setup > WAN.  Uncheck the Disable IGMP Proxying box to enable it.  See if this fixes your IPTV problems.

 

 

Takk! Dette funket som fjell på min R7000!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Hei

 

Jeg har samme problem som dere har hatt men jeg har en Netgear R7000 router. Er det noen av dere som kan hjelpe meg? 

 

Jeg vil helst ikke bytte router med mindre jeg må.

 

Mvh

Nicolai

 

 

NB! Sjekk dette også: Most IPTV providers use IP Multicast but most firmware for consumer routers have little to no support for IP Multicast.  The R7000, however, has an option to enable IGMP Proxy under [/size]Advanced > Setup > WAN.  Uncheck the [/size]Disable IGMP Proxying box to enable it.  See if this fixes your IPTV problems.[/size]

Dette fungerte også for meg med en R7000 på bredbånds tv fra nextgentel!

Takker og bukker! ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det høres unektelig fint ut med 500/500, det ser også jeg frem til.. Men prisen, den er stiv nok.

I dag  Mandag 11-01 2016 har de rullet ut 500/500 til den merkelige prisen av 1049,-   Det hadde vært enklere å selge det inn til 999,- er nå min mening, også internt i familien. Her tror jeg de har bomma litt og det fortalte jeg til kundeservice også. Fint om flere av dere gjør det samme.  Kommer muligens til å oppgradere og er da spent på om det blir mer hakking på tv eller ikke. 

Endret av Kåre Krapp
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei! Prøver å få asus RT-AC68U til å vise iptv med nextgentel vdsl. Det fungerer i den grad at signalet er der i 5-10 sekunder før det brytes, og "ingen tv-signal"-bildet kommer på skjermen. Bytter jeg kanal fungerer det igjen i noen sekunder. Fungerer plettfritt med standard-intenoen(DG301B). Prøver samme oppsett som tidligere post. Har også prøvd meg på et slikt Merlin firmware, der det samme skjer. Padavan har ikke noe firmware til AC68U som jeg så. Noen som har andre forslag til firmware jeg kan prøve? Har prøvd 10n forskjellige innstillinger på asusen uten hell  :confused:

 

post-404236-0-03721100-1461917070_thumb.png

 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

bildet virker IKKE direkte i ont lengre, da virker bildet i 5min om gangen grunnet man ikke får "oversatt" signalet

 

men jeg har fått det til å virke direkte i Asus'en nå :D både bildet og menyer

 

man aktiverer iptv delen som vanlig, men man velger IKKE noen port, for det som skjer når man velger en port til å bruke IPTV med på Asus routeren så får man bare en ip adresse direkte ut på nett (altså samme som å koble rett i ont)

 

kan ikke forklare HVORFOR menyene virker da, for de tok over ett døgn før begynte å virke som normalt, først fikk jeg bare bildet, men ingen tv guide osv

 

her er hvordan mitt oppsett er nå, da får iptv tuneren en LOKAL ip adresse istedenfor egen ekstern ip

har også lagt inn Telenor sin klokke oppdaterings adresse, men skal ikke si om dette påvirker resultatet, gjorde det bare "for sikkerhets skyld"

 

attachicon.gif IPTV Oppsett 1.png

 Bb

attachicon.gifIPTV Oppsett 2.png

 

Jeg har nøyaktig samme problem

men når jeg har samme innstillinger som her, virker fremdeles ikke TV-guiden. Jeg har asus ruter RT - N66W. Har du gjort noe mer ? Jeg har spurt både Telenor og asus om hjelp men ingen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

 

bildet virker IKKE direkte i ont lengre, da virker bildet i 5min om gangen grunnet man ikke får "oversatt" signalet

 

men jeg har fått det til å virke direkte i Asus'en nå :D både bildet og menyer

 

man aktiverer iptv delen som vanlig, men man velger IKKE noen port, for det som skjer når man velger en port til å bruke IPTV med på Asus routeren så får man bare en ip adresse direkte ut på nett (altså samme som å koble rett i ont)

 

kan ikke forklare HVORFOR menyene virker da, for de tok over ett døgn før begynte å virke som normalt, først fikk jeg bare bildet, men ingen tv guide osv

 

her er hvordan mitt oppsett er nå, da får iptv tuneren en LOKAL ip adresse istedenfor egen ekstern ip

har også lagt inn Telenor sin klokke oppdaterings adresse, men skal ikke si om dette påvirker resultatet, gjorde det bare "for sikkerhets skyld"

 attachicon.gif IPTV Oppsett 1.png

 Bbattachicon.gifIPTV Oppsett 2.png

Jeg har nøyaktig samme problem

men når jeg har samme innstillinger som her, virker fremdeles ikke TV-guiden. Jeg har asus ruter RT - N66W. Har du gjort noe mer ? Jeg har spurt både Telenor og asus om hjelp men ingen kan hjelpe meg.

 

Problemet mitt er løst .... Takk til alle dere som har gitt gode råd som hjalp meg å få dette til :))

Lenke til kommentar

 

 

bildet virker IKKE direkte i ont lengre, da virker bildet i 5min om gangen grunnet man ikke får "oversatt" signalet

 

men jeg har fått det til å virke direkte i Asus'en nå :D både bildet og menyer

 

man aktiverer iptv delen som vanlig, men man velger IKKE noen port, for det som skjer når man velger en port til å bruke IPTV med på Asus routeren så får man bare en ip adresse direkte ut på nett (altså samme som å koble rett i ont)

 

kan ikke forklare HVORFOR menyene virker da, for de tok over ett døgn før begynte å virke som normalt, først fikk jeg bare bildet, men ingen tv guide osv

 

her er hvordan mitt oppsett er nå, da får iptv tuneren en LOKAL ip adresse istedenfor egen ekstern ip

har også lagt inn Telenor sin klokke oppdaterings adresse, men skal ikke si om dette påvirker resultatet, gjorde det bare "for sikkerhets skyld"

attachicon.gif IPTV Oppsett 1.png

Bbattachicon.gifIPTV Oppsett 2.png

Jeg har nøyaktig samme problem

men når jeg har samme innstillinger som her, virker fremdeles ikke TV-guiden. Jeg har asus ruter RT - N66W. Har du gjort noe mer ? Jeg har spurt både Telenor og asus om hjelp men ingen kan hjelpe meg.

Problemet mitt er løst .... Takk til alle dere som har gitt gode råd som hjalp meg å få dette til :))

Da forteller du hvordan problemet ditt løste seg. Så andre kan få hjelp av denne tråden senere.
Lenke til kommentar

 

 

 

bildet virker IKKE direkte i ont lengre, da virker bildet i 5min om gangen grunnet man ikke får "oversatt" signalet

men jeg har fått det til å virke direkte i Asus'en nå :D både bildet og menyer

man aktiverer iptv delen som vanlig, men man velger IKKE noen port, for det som skjer når man velger en port til å bruke IPTV med på Asus routeren så får man bare en ip adresse direkte ut på nett (altså samme som å koble rett i ont)

kan ikke forklare HVORFOR menyene virker da, for de tok over ett døgn før begynte å virke som normalt, først fikk jeg bare bildet, men ingen tv guide osv

her er hvordan mitt oppsett er nå, da får iptv tuneren en LOKAL ip adresse istedenfor egen ekstern ip

har også lagt inn Telenor sin klokke oppdaterings adresse, men skal ikke si om dette påvirker resultatet, gjorde det bare "for sikkerhets skyld"attachicon.gif IPTV Oppsett 1.png

Bbattachicon.gifIPTV Oppsett 2.png

Jeg har nøyaktig samme problem

men når jeg har samme innstillinger som her, virker fremdeles ikke TV-guiden. Jeg har asus ruter RT - N66W. Har du gjort noe mer ? Jeg har spurt både Telenor og asus om hjelp men ingen kan hjelpe meg.

Problemet mitt er løst .... Takk til alle dere som har gitt gode råd som hjalp meg å få dette til :))

Da forteller du hvordan problemet ditt løste seg. Så andre kan få hjelp av denne tråden senere.

Jeg koblet WAN direkte til dekoderen og restartet....da fikk jeg klokken til å virke. Skiftet WAN tilbake til routeren og restartet routeren...videre måtte jeg inn i routeren for å koble WAN til routeren igjen........og vips så hadde jeg både tv og TV-guide :)). Tusen takk for din hjelp :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...