Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Glemte å blande Insulatard før jeg satte kveldsdosen.


Lefse

Anbefalte innlegg

Hei, gjorde en liten tabbe nå nettopp. Jeg har diabetes type 1 og setter kveldsdose med Insulatard insulin hver kveld. Denne må jo blandes før man setter, men jeg glemte å blande den før jeg satte dosen. Det som skjer nå er at den ikke kommer til å virke noe særlig eller risikerer jeg at blodsukkeret begynner å rase fordi insulinstoffet i oppløsning ikke var blandet helt ut i væsken?

 

Regner ikke med å få noe svar på denne tiden av døgnet, men tenkte det var verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør definitivt kontakte lege for sånne spørsmål, og du må ikke bruke informasjon du får her for å bestemme doseringer.

I situasjoner hvor du er usikker på blodsukkeret ditt, bør du uansett måle deg hyppigere med en blodsukkermåler enn du gjør til vanlig.

Jeg brukte selv insulatard tidligere, men bruker nå kun hurtigvirkende novorapid i pumpe.

Lenke til kommentar

Spørsmålet var i grunn rettet mot andre diabetikere som hadde vært i samme situasjon, de kunne kommet med relevante erfaringer. Jeg må si meg enig i at det kanskje ikke var helt gjennomtenkt å spørre om informasjon om dette her på forumet da. Som sagt over så ringte jeg legevakta og forhørte meg samtidig som jeg lagde denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...