Gå til innhold

Oppgradering av gamer.


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Har lenge hatt planer om å oppgradere min steinalderske gamer (bygd i 2008), og nå ser det ut til at det skal skje.

 

Utstyr som blir stående igjen (foruten HDD og BR/DVD):

 

Kabinett

Strømforsyning

 

Ønskeliste HER

 

 

Kan jeg be en vennlig sjel om å se over dette og komme med eventuelle innvendinger / potensielle fallgruver etc. ?

 

Maskinen skal i hovedsak brukes til gaming. Overklokking vil kanskje bli aktuelt på sikt.

Er ikke opptatt av å kjøre alle spill på ultra, derav prisklasse på komponenter.

Har da sett meg ut komponenter på tilbud, da jeg vil spare litt penger, men er åpen for forslag dersom dette oppsettet skulle vise seg å være ugunstig, eller rett og slett ute på viddene :)

 

M

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønskeliste HER

Har nøyaktig samme setup, men med EVGA GTX 970 samt CM Hyper 212 EVO-kjøler. Valgte dette fremfor pakken stephan foreslår fordi hovedkortet har flere SATA-tilkoblinger (og fordi jeg har litt ymse erfaringer med netonnet).

 

Det kabinettet du har er vel ikke akkurat fra 2008?

 

edit: Det var en annen pakke jeg så på hos netonnet, der hovedkortet kun hadde 4 SATA-tilkoblinger, som funker dårlig med 3 HDD, 2 SSD og DVD-drev. My bad.

 

https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097

Fantastisk kjøler som er veldig stillegående. Klokker visstnok veldig bra, uten at jeg har forsøkt dette selv enda. Som alle tredjepartskjølere er den et lite helvete å montere, men det gjør man jo typisk bare en gang uansett. Støtter også en ekstra vifte om det skulle være behov for det, men shippes kun med én.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Takk for svar! Skjønner at det er en fordel med kjøler :)

Det blir en vurdering om jeg går for min egen ønskeliste eller Stephan sitt forslag. Så vidt jeg skjønner på kommentarene deres, vil begge oppsette fungere.

Mulig jeg graver dypt og går for GTX970 når vi først er i gang :)

 

srbz:

 

Kabinettet er iallfall kjøpt i 2008:

 

Bestillingsdato:

2008-05-28 14:43

Ordrenummer:

Bestiller:

Best.ref.

PO ref.

Ordrestatus:

Sendt

Øverst i skjemaet

Nederst i skjemaet

Antall

Varenr.

Beskrivelse

1.00

312508

Chieftec Dragon Medium Tower Sort

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde Chieftec BX-03 tilbake i 2004 (har det forsåvidt stående en plass fremdeles), og jeg mener den Dragon-varianten var et alternativ jeg også vurderte den gang :p

Så lenge du har planer om å klokke bør du ihvertfall gå for et Z97-hovedkort med en gang. Om SLI kan bli aktuelt med tid og stunder bør det også støtte PCIe 3.0 x8 i to spor. Begge forslagene så langt gjør dette, mens f.eks. dette gjør det ikke (den andre x16-sloten bruker kun 4 lanes). Den kan likevel være et kurant (rimelig) alternativ dersom SLI er uaktuelt for fremtiden og den ellers møter kravene dine.

Dette er også et godt alternativ som støtter PCIe 3.0 dual x8/x8.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Er vel mest en smaksak mellom din ønskeliste og mitt forslag. laget mitt for å spare deg noen kroner du kunne bruke på kjøler. :-)

 

Har du rå så hadde jeg klart ville gått for 970 kort. Det er vel fortsatt det kortet som gir mest for pengene når det gjelder ytelse, så kan du kjøpe ett til om en stund om du virkelig vil slå på stortrommen. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...