Gå til innhold

Vi kappkjørte en 700-hesters Tesla mot en 70-hesters Golf


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hjelper det å reklamere om denne bilen da den kun er beregnet for millionærer! heller reklamere med Leaf da som er beregnet for den vanlige lommebok!

Tror ikke jeg hadde lest artikkelen dersom den var om Leaf ;)

 

Det er jo litt gøy å lese om ting man ikke har råd til også. Jeg liker også veldig godt artikler som er beregnet på å hjelpe forbrukerne, men det er alltids gøy å lese om det dyreste alternativet også :)

Lenke til kommentar

AtW: Kan du være så snill å ikke forsøple alle tråder her på forumet? Absolutt alle tråder du er i ender opp som en stor pyramide med quoting hvor du kommer med masse tull og fjas. Vi trenger ikke flere Elger her på Diskusjon.no

 

Jeg kutter jevnlig opp siteringspyramidene, om du har noe konkret å si om mine argument, så foreslår jeg at du kommer med noe konstruktivt og konkret, hva skal generelle ting som sitt innlegg liksom oppnå?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

AtW: Kan du være så snill å ikke forsøple alle tråder her på forumet? Absolutt alle tråder du er i ender opp som en stor pyramide med quoting hvor du kommer med masse tull og fjas. Vi trenger ikke flere Elger her på Diskusjon.no

 

Jeg kutter jevnlig opp siteringspyramidene, om du har noe konkret å si om mine argument, så foreslår jeg at du kommer med noe konstruktivt og konkret, hva skal generelle ting som sitt innlegg liksom oppnå?

 

AtW

 

Jeg er helt enig med deg. Som vanlig ser det ut at du er den eneste som kommer med noe konstruktivt og konkret. Vi andre jobber bare mot deg og troller deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at enkelte er litt i overkant fokusert på meg som individ, men jeg oppfordrer folk til å ha i mente at andre leser denne tråden også, irrelevante innlegg er forstyrrende for andre folk også, om noen har noe de ønsker å si som ikke har noe direkte med saken å gjøre, så foreslår jeg at det tas på PM.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at enkelte er litt i overkant fokusert på meg som individ, men jeg oppfordrer folk til å ha i mente at andre leser denne tråden også, irrelevante innlegg er forstyrrende for andre folk også, om noen har noe de ønsker å si som ikke har noe direkte med saken å gjøre, så foreslår jeg at det tas på PM.

 

AtW

Ja, det burde du kanskje tenke litt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

man kan sammenligne alt av biler alt fra el til nitrogen biler. men faktum når man skal kjøpe en bil er også prisen bilen koster. når man sammenligner en tesla til 700 lange og en golf til 50 lange så sier det seg jo selv hvem som vinner. men putter du 100 lapper under panseret på en golf vil den jo såklart vinne, men å sammen ligne en bil til 700 lapper og en golf til 50 lapper blir laterlig i min mening! blir som å sammen ligne en pocket bike til 2 lapper med en husqvarna 125cc til en verdi av 35 lapper som sakt man får det man betaler for. tesla er en rå bil men desverre ikke ekte hester i min mening er litt "kjerring" spør du meg. men teknologien utvider seg og biler som går på bensin kommer til å bli utdatert så vi får vel bare leve med det? :)

Lenke til kommentar

man kan sammenligne alt av biler alt fra el til nitrogen biler. men faktum når man skal kjøpe en bil er også prisen bilen koster. når man sammenligner en tesla til 700 lange og en golf til 50 lange så sier det seg jo selv hvem som vinner. men putter du 100 lapper under panseret på en golf vil den jo såklart vinne, men å sammen ligne en bil til 700 lapper og en golf til 50 lapper blir laterlig i min mening! blir som å sammen ligne en pocket bike til 2 lapper med en husqvarna 125cc til en verdi av 35 lapper som sakt man får det man betaler for. tesla er en rå bil men desverre ikke ekte hester i min mening er litt "kjerring" spør du meg. men teknologien utvider seg og biler som går på bensin kommer til å bli utdatert så vi får vel bare leve med det? :)

Det gikk da tydelig frem i videoen at meningen var at den skulle være underholdende og ikke til seriøs sammenligning.

 

Så at den er "latterlig" var nok hele intensjonen. Jeg smilte hvert fall godt når jeg så golfen forsvinne i bakkameraet til teslaen :)

 

Alt trenger ikke være 100% seriøst for å være interressant.

Lenke til kommentar

 

 

Viss akselerasjonen er det viktigste, hvorfor ikke heller gå for en motorsykkel, mye billigere og akser i en annen klasse, f.eks BMW 1000RR eller noen fra Kawasaki. Man er jo alene i bilen i 80% av tilfellene uansett...

Hørt om snø? :p

 

 

Hørt om trafikk?

 

AtW

 

 

Irrelevant når det er snø på veien... :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ihvertfall lite som får frem sterke (og mange usaklige) meninger som Tesla. Kan opplyse om at jeg har en Tesla, en vanlig 85 riktignok, men den også går jo ganske greit, ihvertfall sammenlignet med norsk bilpark forøvrig. Jeg er slettes ikke millionær, men vanlig lønnsmottaker med jobb innen IT. Personlig synes jeg Tesla er en meget pen bil, og den går som sagt godt. Når da min gamle BMW 540 begynte å produsere store verkstedsregninger (og jeg ikke giddet skru selv), var det på tide å se etter noe annet. Litt impuls gjorde at jeg endte med å kjøpe en Tesla. Det var altså tre faktorer som gjorde det, utseende, ytelse og driftsøkonomi. Det er en langt dyrere bil enn jeg normalt hadde kjøpt, men siden bruk er billig så kan det til en viss grad forsvares. Annen elbil var uaktuell siden de ikke har nok rekkevidde, samt at de hverken er pene eller går godt. Et vesentlig moment er jo at Teslaen også fungerer som eneste bil. Hadde derimot Tesla kostet vesentlig mer, f.eks fra millionen og opp så ville jeg aldri kjøpt den, ei heller om jeg måtte ha en tradisjonell bil i tillegg. Egentlig er jo jeg et typisk eksempel på at elbilincentivene faktisk fungerer. Uten de ville jeg fremdeles putret rundt i en gammel V8, eller lignende. Elbilincentivene er ikke der for å være rettferdige (som mange tydeligvis tror), de er der for å stimulere til økt salg av elbil. At de faktisk virker er det jo få som kan nekte for. I stedet for å angripe fraværet av avgifter på elbiler så vil det vel være mer fornuftig å angripe de vanvittig høye avgiftene på tradisjonelle biler istedet. De burde harmonere mer med alle andre land. For første gang noensinne er ting snudd på hodet, en typisk populistisk frp'er skriker på mer avgifter, mens sv'ern vil ha fravær av avgifter ... go figure. Snart flyr elefanter og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er jo spørsmålet om elbilincentivene er "riktige" i utgangspunktet.

 

Man vil oppnå mindre forurensning, det er målet. Funker det egentlig?

 

Det er ikke alle som er enige i det... Det funker her hos oss, men det er ikke en løsning på problemet fordi vi bare forskyver forurensningen til et annet land.

 

På toppen av dette kommer "urettferdigheten" som mange snakker om og som jeg helt ærlig forstår veldig godt.

 

Jeg synes et bedre tiltak ville være å lage incentiver som reduserer bilparken generelt. For eksempel sykkelstier og el-sykler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Elbilincentivene er ikke der for å være rettferdige (som mange tydeligvis tror), de er der for å stimulere til økt salg av elbil.

Mja, (u)rettferdighet og avgiftsfritak er nå en ting, kollektivfeltkjøring og fri bomring er noe annet.

 

Naboen min har kjøpt liten el-bil (ikke tesla) istedenfor å ta kollektivt som han gjorde tidligere... genial (miljø)politikk.

 

Dama kan ta T-banen (Oslo) til jobb og glad er hun for det. Bussen hun evt. måtte bruke isteden tar nå 10-15 min lenger tid grunnet alle de batteridrevne som trakterer kollektivfeltet... genial (transport)politikk.

 

For min egen del vurderes det for tiden å bytte kontorer til et sted nærme der jeg bor (tilfeldigvis). Ikke f... om jeg gidder å betale mva på en sykkel om det skulle skje, det blir nok en el-bil... genial (miljø)politikk.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...