Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bil


xelp

Anbefalte innlegg

Hei.
Hjelper en venn av meg med bilkjøp. Han vurderer å kjøpe en mitsubishi lancer, 2004 modell, gått 100 000 km, 1,6 liter, 100 hester.
Registerreimen skal i følge han ikke være byttet, så denne må han bytte selv på verksted(bør byttes ved 90k).
Ellers skal bilen nylig være EU-godkjent, og i god stand. Rent kosmetisk er det noen riper, men ikke mye.

Han vurderer å gi 40 000 for bilen, noe jeg syns høres litt mye ut for den. Har noen av dere noen tanker? Er det en ok pris for bilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en rask sjekk paa Finn.no, ser jeg at det ligger 19 Lancer med aarsmodell mellom 2003 og 2005, der kun 3 av de er under 40 000. Den ene er med magellapp, ene er med bulk i siden og gaatt 195 000 km, og siste er 2003 modell, gaatt nesten 200 000 km.

De resterende bilen koster fra 45 000 og oppover.

Lenke til kommentar

Høres jo ut som en grei bil, uten å ha vært borti biltypen. Japansk pleier jo å være pålitelig, med noen unntak selvfølgelig. Byttet nylig register reim på bilen for 5 000,- inkl selve reima og vannpumpe. Tar man det på et verksted blir det fort det dobbelte er jeg redd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...