Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Metode og økonometri BI (V2015)


Anbefalte innlegg

Merker det er litt surt å finne denne tråden flere timer etter eksamen! Her hadde det vært hyggelig å være tidligere ja!

 

Hm, ja det høres egentlig riktig ut. Må innrømme at jeg ikke er 100% sikker på når man skal ta med R^2r i F-testen, men tror det var en lignende oppgave på en tidligere eksamen uten at jeg husker akkurat hvilken.

 

R^2r skal alltid med, hvis ikke modellen med restriksjoner kun har konstantleddet med. Bare i det ene tilfellet skal den ikke med - men det gjelder stort sett i oppgavene våre virker det som! Bortsett fra akkurat den på eksamen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Er det 85% av 129 poeng som er grensa? (43*3) Altså ca. 109 poeng? 

 

Jeg har sett på tidligere eksamensskala og grensen for A ligger på ca 73-76% av total poengsum.

Total poengsum i år blir 43*3 poeng = 129 poeng.

Grensen på A i år tipper jeg blir 129 * 0,76 = ca 98 poeng 

 

 

Hufff, håper det! Fikk 107 selv, så ligger akkurat under grensa for A hvis man må ha 85 %  :hm:

 

Snittet for å få A de siste 8 eksamener er ca 75% riktig og ingen har vært over 77%, så har man ca 78% og oppover burde det holde til A, men det er selvsagt umulig å si. Kanskje har samtlige plutselig blitt kjempe gode i Økonometri, hehe. Fikk 103 poeng selv.

 

Blir spennende.

 

 

Sensoren burde ikke være strengere, med tanke på de to feiloppgavene! Kasta sikkert  bort ti min på den ene oppgaven som var feil :hrm:

 

Kasta bort 10-12 min selv på oppgave 29, før jeg hørte beskjeden over speakeren. Det er rett og slett for dårlig!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Er det 85% av 129 poeng som er grensa? (43*3) Altså ca. 109 poeng? 

 

Jeg har sett på tidligere eksamensskala og grensen for A ligger på ca 73-76% av total poengsum.

Total poengsum i år blir 43*3 poeng = 129 poeng.

Grensen på A i år tipper jeg blir 129 * 0,76 = ca 98 poeng 

 

 

Hufff, håper det! Fikk 107 selv, så ligger akkurat under grensa for A hvis man må ha 85 %  :hm:

 

Snittet for å få A de siste 8 eksamener er ca 75% riktig og ingen har vært over 77%, så har man ca 78% og oppover burde det holde til A, men det er selvsagt umulig å si. Kanskje har samtlige plutselig blitt kjempe gode i Økonometri, hehe. Fikk 103 poeng selv.

 

Blir spennende.

 

 

Sensoren burde ikke være strengere, med tanke på de to feiloppgavene! Kasta sikkert  bort ti min på den ene oppgaven som var feil :hrm:

 

Kasta bort 10-12 min selv på oppgave 29, før jeg hørte beskjeden over speakeren. Det er rett og slett for dårlig!

 

Det må være jo være 75%-77%   er jo det som er vanlig, vi får bare vente og se..hadde   selv 101 poeng, som faen meg burde holde til a! :dremel:  i tilegg som dere sier, mange som kasta bort en del tid på de oppgavene, meg selv inkudert...   Spør du meg burde det faktis ikke være mulig å lage 2 feil i samme eksamen. usseriøst som faen! virker som de tar veldig lett på det..

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor svaralternativ D på oppgave 13 er rett?

 

Hvis feilledet til regresjonen i case F er homoskedastisk på vanlige signifikansnivåer, burde ikke svaralternativ C være rett? Dvs. at "P-verdiene i beregningene til modell v i Case oppgave F er gyldige."

 

Oppgave 14 skjønner jeg heller ikke.

 

Jeg brukte R^2ur fra modell v i case I, da denne modellen var lnm2pris = b1+b2lnoms+b3lnpotlaan+b4d80000 og modell ii fra case I som R^2r som er lnm2pris = b1+b2lnoms, da vi skulle test om lnpotlaan eller d80000 hadde en signifikant effekt på lnm2pris. Og fikk deretter en F-verdi på 0,81 som tilsvarer at svaralternativ D er korrekt. Klarer noen å se hvor jeg har regnet feil?

 

Endret av VS.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hva prosentfordelingen er på hver ulik karakter?

 

V2015

(45 sprsmal)

 

 

     Fra    Til

A 102    135

B   84    101

C   66    83

D   48   65

E   28   47

F   -45   29

 

 

Det undertrekes imidlertid at disse grensene er indikative. De endelige grensene fastsettes

etter eksamen.

 

 

 

Står i eksamenskompendium på it's learning

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei! Er det flere som skal ta metode og økonometri som konte dette semesteret? Caset har nå kommet ut, og jeg sliter skikkelig. Får ikke lagt inn ny variabel i stata en gang. Oppgave : lag en ny variabel lik pepsiafter - pepsibefore, og kall den nye variabelen for pepsidiff. kan noen være så snill å hjelpe meg? Og har noen link til videoene som gerraro har lagt ut? Finner de ikke på itsl. 

Lenke til kommentar

Hei! Er det flere som skal ta metode og økonometri som konte dette semesteret? Caset har nå kommet ut, og jeg sliter skikkelig. Får ikke lagt inn ny variabel i stata en gang. Oppgave : lag en ny variabel lik pepsiafter - pepsibefore, og kall den nye variabelen for pepsidiff. kan noen være så snill å hjelpe meg? Og har noen link til videoene som gerraro har lagt ut? Finner de ikke på itsl. 

Jeg tar opp faget og sliter også med stata. noen som har løst caset?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...