Gå til innhold

Geologi - Hvor skal jeg studere?


ZealD

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å studere geologi, og vert innstilt på dette veldig lenge. Problemet jeg sitter med er at jeg vet ikke hvor jeg skal søke for å få best mulig utdanning. Jeg hadde i første omgang bestemt med for NTNU, rett og slett fordi jeg regner med at et universitet med "Naturvitenskaplig Universitet" i navnet kan greiene sine om geologi. Etter at jeg har lest litt rundt om kring virker det som at det er veldig mange som skryter av geofaget ved UiB også.

 

 

Om noen her har noen erfaringer de kan dele med meg, og fortelle litt om studiet ved sitt studiested og hvordan de følte oppfølgingen og utdanningen var som en hel hadde det vert strålende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestemt meg for å studere geologi, og vert innstilt på dette veldig lenge. Problemet jeg sitter med er at jeg vet ikke hvor jeg skal søke for å få best mulig utdanning. Jeg hadde i første omgang bestemt med for NTNU, rett og slett fordi jeg regner med at et universitet med "Naturvitenskaplig Universitet" i navnet kan greiene sine om geologi. Etter at jeg har lest litt rundt om kring virker det som at det er veldig mange som skryter av geofaget ved UiB også.

 

 

Om noen her har noen erfaringer de kan dele med meg, og fortelle litt om studiet ved sitt studiested og hvordan de følte oppfølgingen og utdanningen var som en hel hadde det vert strålende :)

 

Vil du studere til siv.ing eller ved frie fag?

Lenke til kommentar

 

Jeg har bestemt meg for å studere geologi, og vert innstilt på dette veldig lenge. Problemet jeg sitter med er at jeg vet ikke hvor jeg skal søke for å få best mulig utdanning. Jeg hadde i første omgang bestemt med for NTNU, rett og slett fordi jeg regner med at et universitet med "Naturvitenskaplig Universitet" i navnet kan greiene sine om geologi. Etter at jeg har lest litt rundt om kring virker det som at det er veldig mange som skryter av geofaget ved UiB også.

 

 

Om noen her har noen erfaringer de kan dele med meg, og fortelle litt om studiet ved sitt studiested og hvordan de følte oppfølgingen og utdanningen var som en hel hadde det vert strålende :)

 

Vil du studere til siv.ing eller ved frie fag?

 

 

Hva er "frie fag" ? Jeg tenker på en bachelor grade og så videre med master grad i Geologi. F.eks. http://www.ntnu.no/studier/bgeol

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-304912

Jeg skal også studere geologi til høsten! :) Kommer inn på alle geologistudiene i landet, men har valgt Sogndal på førsteplass, til tross for at det er der det er lavest snitt. Jeg har hørt vanvittig mye bra om både studiet, skolen og selve plassen, anbefaler deg å sjekke det ut :)
Det skal visst være små klasser med gode muligheter til å få hjelp fra lærere, i tillegg til at man har den fantastiske naturen rett utenfor døra. Så dersom du liker friluftsliv og vil ha et studentmiljø som er inkluderende, er det midt i blinken! Dersom man bygger på master på UiB eller NTNU har jeg inntrykk av at man stiller like sterkt som alle andre, karakterene og egenskapene du har er selvsagt viktigst :)
Ønsker deg i alle fall lykke til hvor enn du havner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...