Gå til innhold

Returnere GTX 970?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et ASUS GeForce GTX STRIX 970 skjermkort. Når jeg kjøpte det så stod det at det var 4gb, men har lest at det er kun 3,5.

 

Det jeg lurer på er om jeg har noen rettigheter for å levere det tilbake og kreve pengene tilbake? Synes det var ganske kjipt :(

 

Beklager om dette er feil forum forresten,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

 

Jeg opplever ikke noen problemer med kortet, men skal skaffe meg Asus ROG Swift skjerm, som er 2k resolution og vil derfor ha 4gb VRAM, vil investere i et 980 da jeg føler 970 ikke vil være kraftig nok. Vil det ta lang tid å returnere det? Jeg kjøpte det fra NetOnNet, og de er vel ganske grei på service.

 

Blir kanskje litt hardt uten skjermkort, men har en i7-4790K @ 4,9GHz så den skal vel klare å kjøre CS:GO i det minste? ;)

Lenke til kommentar

GTX 970 er mer enn bra nok til 1440p. Kjører det selv med en gammel i7-930 CPU og 24GB ram og har aldri hatt noen som helst ytelsesproblemer med 1440p.

 

Men det er bare å bytte da norek/itegra har godtatt retur av disse pga denne årsak.

Forskjell mellom 1440p/144hz og gsync og "bare" 1440p. Man vil jo dra ut mest mulig av en skjerm til 7K?

Lenke til kommentar

Ja jeg vil helst få utnyttet skjermen godt, jeg vil at det skal kjøre så smooth som bare mulig. Sitter nå med en gammel Asus skjerm som har 5ms responstid, 1080p og 60Hz. Jeg opplever screen tearing og mye annet bildeproblemer, V-Snync er helt uaktuelt for da får jeg skikkelig mouse lag, og det er ikke akkurat greit for meg som er en kompetetiv spiller :)

 

Har også tenkt litt på 780Ti, eller kanskje SLI med ett litt gamlere skjermkort. :)

Lenke til kommentar

GTX 970 har fremdeles 4 GB, bare at de siste 512 MB er tregere. Men det er ingen grunn til å heve kjøpet av den grunn. En rekke kort har hatt ulike slike fenomener tidligere, f.eks. GTX 660/660Ti er tregere for sine siste 1 GB (~halv hastighet). Selv GTX Titan/Titan Black har redusert hasighet ved bruk av over 3 GB, men ingen klager av den grunn. Grunnen til at ingen har merket det for disse kortene er at ytelsen faller gradvis. Forskjellen med GTX 970 er at Nvidia har prøvd å opprettholde ytelsen under tung bruk, og for spill er inndelingen i ulike minnebanker smart siden en del av dataen er relativt statisk. Det Nvidia derimot har tabbet seg ut på er reallokeringsalgoritmen sin, slik at noen får problemer ved bruk av de siste 512 MB på GTX 970. Når dette er fikset vil dette være en langt bedre minnekonfigurasjon enn det Nvidia har gjort tidligere. Hadde Nvidia gjort dette riktig fra starten av hadde ingen merket noe som helst av "minneproblemet", men så tok det også over tre måneder før noen klarte å påvise det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er sant det du sier, efikkan.

 

Men er ikke bare derfor jeg vurderer å sende det inn.

 

- STRIX logoen er opp ned

- Skjermkortet er ikke beint, det buer seg nedover på en måte, føler at det ikke sitter godt inni, men det gjør det.

 

Kan hende jeg velger ett EVGA 970 og går for en 1080p 144Hz istedet, har som sagt ikke bestemt meg ennå. :)

Hva mener dere jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar

Men er ikke bare derfor jeg vurderer å sende det inn.

 

- STRIX logoen er opp ned

- Skjermkortet er ikke beint, det buer seg nedover på en måte, føler at det ikke sitter godt inni, men det gjør det.

 

Hva mener dere jeg burde gjøre?

Opp ned? Mener du at hvis du legger kortet på et bord, med viftene opp, så er logoen "feil vei"? For det er i tilfelle helt riktig da kortet normalt sett sitter med viftene nedover i kabinettet, og dermed blir logoen "riktig vei".

 

At kortet buer er helt normalt. Det er noe som kalles for tyngdekraft. Du har et kort som er stort, langt, tungt, og alt som stiver det opp er i hovedsak et tynt glassfiberkretskort. Prøv å ta en 3 meters planke, også prøver du å holde den rett ut, så vil du se den buer seg. Dette er helt normalt, og det skjer hos ALLE andre også, med mindre du støtter/henger opp kortet på noen måte, eller har det stående på høykant (liggende hovedkort)

 

(hilsen storfornøyd GTX970 4gb eier, med bue, 3,5gb ram og "oppned" logo.)

Endret av Rune_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er sant det du sier, efikkan.

 

Men er ikke bare derfor jeg vurderer å sende det inn.

 

- STRIX logoen er opp ned

- Skjermkortet er ikke beint, det buer seg nedover på en måte, føler at det ikke sitter godt inni, men det gjør det.

 

Kan hende jeg velger ett EVGA 970 og går for en 1080p 144Hz istedet, har som sagt ikke bestemt meg ennå. :)

 

Hva mener dere jeg burde gjøre?

Sry dude, men dette er den latterligste unnskyldningen jeg har lest på lang tid. Det og denne får deg til å høres ut som et sytende bortskjemt barn...

 

Sitter nå med en gammel Asus skjerm som har 5ms responstid, 1080p og 60Hz. Jeg opplever screen tearing og mye annet bildeproblemer, V-Snync er helt uaktuelt for da får jeg skikkelig mouse lag, og det er ikke akkurat greit for meg som er en kompetetiv spiller :)

 

Har også tenkt litt på 780Ti, eller kanskje SLI med ett litt gamlere skjermkort. :)

Lenke til kommentar

 

Men er ikke bare derfor jeg vurderer å sende det inn.

 

- STRIX logoen er opp ned

- Skjermkortet er ikke beint, det buer seg nedover på en måte, føler at det ikke sitter godt inni, men det gjør det.

 

Hva mener dere jeg burde gjøre?

 

Opp ned? Mener du at hvis du legger kortet på et bord, med viftene opp, så er logoen "feil vei"? For det er i tilfelle helt riktig da kortet normalt sett sitter med viftene nedover i kabinettet, og dermed blir logoen "riktig vei".

At kortet buer er helt normalt. Det er noe som kalles for tyngdekraft. Du har et kort som er stort, langt, tungt, og alt som stiver det opp er i hovedsak et tynt glassfiberkretskort. Prøv å ta en 3 meters planke, også prøver du å holde den rett ut, så vil du se den buer seg. Dette er helt normalt, og det skjer hos ALLE andre også, med mindre du støtter/henger opp kortet på noen måte, eller har det stående på høykant (liggende hovedkort)

(hilsen storfornøyd GTX970 4gb eier, med bue, 3,5gb ram og "oppned" logo.)

Kan nok hende at logoen faktisk er feil vei når viftene er ned for det ene kortet mitt er slikt, men det andre er ikke det.
Lenke til kommentar

Nei logoen er faktisk opp ned. Snakk om å være spydig Lord Kuker. Jeg jobber faktisk, sliter ræva av meg for å få råd til et GTX 970. På tide å finne meg et engelsk forum, der folk faktisk kommer med seriøs hjelp og ikke urelevante og spydige kommentarer. Lavmål av dere to :) Med mindre dere har noe positivt å komme med, kan dere faktisk bare holde kjeft :) :)

Lenke til kommentar

Nei logoen er faktisk opp ned. Snakk om å være spydig Lord Kuker. Jeg jobber faktisk, sliter ræva av meg for å få råd til et GTX 970. På tide å finne meg et engelsk forum, der folk faktisk kommer med seriøs hjelp og ikke urelevante og spydige kommentarer. Lavmål av dere to :) Med mindre dere har noe positivt å komme med, kan dere faktisk bare holde kjeft :) :)

 

Du har sikkert et kabinett med hovedkortet på venstre side, som er omvendt av det som er mest brukt. De fleste skjermkort med en slik logo på toppen av skjermkortet er nok laget med tanke på kabinetter med hovedkortet på høyre side, så hvis det ikke er mulig å snu logoen må man bare leve med det. Alternativet er å finne et skjermkort uten en slik logo eller et med logo som kan snus (noe ikke jeg kan huske å ha sett).

Lenke til kommentar

 

Du har sikkert et kabinett med hovedkortet på venstre side, som er omvendt av det som er mest brukt. De fleste skjermkort med en slik logo på toppen av skjermkortet er nok laget med tanke på kabinetter med hovedkortet på høyre side, så hvis det ikke er mulig å snu logoen må man bare leve med det. Alternativet er å finne et skjermkort uten en slik logo eller et med logo som kan snus (noe ikke jeg kan huske å ha sett).

Kan du forklare meg hvorfor logoen på det ene skjermkortet mitt er opp ned, men ikke den andre? (Har hovedkortet på venstre side)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...