Gå til innhold

Denne blir nå forbudt å bruke på amerikanske muséer


Anbefalte innlegg

 

 

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

Hva er forskjellen på dette og å spørre en fremmed om a ta et bilde av deg?

 

Alle synest jo det er stas med bilder av seg selv på kule plasser de har vært på i ferien. Dette er ikke noe nytt. Det har bare blitt lettere og mer praktisk nå.

Men kjære lille deg! Det er da elementært! La meg forklare...

 

For det første; da jeg var ung hadde vi ikke selfiesticks og det ble da folk av oss også så dagens ungdom må da kunne klare seg uten selfiesticks de og?

 

For det andre; da jeg var ung måtte vi lide oss gjennom den nedverdigelsen det var å be fremmede mennesker om å ta bilder av oss, eventuelt måtte vi bære med oss stativ og tidsutløser. Hvorfor skal dagens ungdom ha det lettere?

 

For det tredje; det er ingen som med sikkerhet kan si at selfiesticks ikke er umoralsk og promoterer sinnssykdom, utenomekteskapelig sex og nasking. Etter føre-var-prinsippet må vi forby denne satanske pinnen.

 

Som Einar Førde så utmerket godt og langt forut for sin tid sa det: me får finna oss i at synda hev kome til jorda, men vi vil ikkje ha ho på ein pinn!

 

Det lyder som om vi her er ude i en klassisk sælger-type, som mener alt nyt er et stoooooort fremskridt....

Gad vide om du mon ville være gået med sko med plateausåler i halvfjerdserne, eller pudderparyk for et par hundrede år siden? - en par af de andre helt tåbelige modediller gennem tiden.

:tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...