FuglFøniks Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Ja, les topic... Noen som vet om det er noen forskjell på UE kort og vanlige skjermkort bortsett fra at det ikke er vifte på UE (Ultimate Edition)? Blir det fort varmt i kabinettet med UE? Kan UE klokkes like langt/lengre? Håper på finfin hjelp!
Zuluzion Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Sapphire UE er uten vifte og er styfri. Men tror ikke de er så mye varmere. Tror de klokkes lengre
FuglFøniks Skrevet 3. november 2003 Forfatter Skrevet 3. november 2003 Oki... Tror kanskje det blir den jeg gitt... Men bør finne ut om den produserer mye varme, fordi gidder ikke UE hvis kabinettet blir veldig varmt..
Admin'c Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 kortet vil nok bli varmere, men kab tempen vil nok ikke øke siden et vanlig skjermkort blåser jo bare luften i kabinettet over viften og så tilfeldig ut igjen. Husk at med varme komponenter så er det lurt å ha en vifte ekstra bak
FuglFøniks Skrevet 3. november 2003 Forfatter Skrevet 3. november 2003 Vet noen hvor mange (har vel spurt om det før) vifter det er med i Lian Li PC75? Tror det er 4... Og det holder vel, eller hva? Skal ha en Zalman på cpu'en....
blacktower Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Det har nok ikke så mye å si på kabinett-temperaturen, siden all varmen havner inne i kabinettet uansett. (Med mindre skjermkortet er utstyrt med noe OTES lignende greier da). Den beste løsningen (med hensyn til støy, ikke nødvendigvis lommebok) vil nok være passiv kjøling på skjermkortet + en ultrastille kabinettvifter av typen Papst 12 db eller lignende. I lengden er det uansett kun en løsning som duger for sarte ører (med store lommebøker); vannkjøling med utendørs radiator.
FuglFøniks Skrevet 3. november 2003 Forfatter Skrevet 3. november 2003 Så du synes jeg bør velge UE? Eller har jeg misforstått....
Zuluzion Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Jeg har flere vifter men bruker bare 1 Nå som vinter'n er rundt hjørne er det fint med litt varme *grin*
FuglFøniks Skrevet 3. november 2003 Forfatter Skrevet 3. november 2003 Jeg har flere vifter men bruker bare 1 Nå som vinter'n er rundt hjørne er det fint med litt varme *grin* LOL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå