Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DirectX crash i 21:9 format


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nylig kjøpt Dell 3415W, en skjerm i 21:9 format og oppløsning på 3440 x 1440.

 

Alt jeg har testet av spill så langt fungerer ikke, med unntak av Diablo 3 som må kjøres i windowed mode for å bruke en slik oppløsning og format.

 

Spill crasher / fryser og jeg får beskjeden om at DirectX har hengt seg.

Jeg deaktiverer sli i Nvidia kontrollpanel (jeg har et gtx 690 skjermkort) og da fungerer ting delvis, men da med redusert framerate. Holder på å rive av meg håret her, noen som har noen tips???

 

Mvh,

JI

Endret av promotheus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gjort, har rullet drivere frem og tilbake flere ganger, men er nå på de nyeste. Har avinstallert Nvidia experience, da det fungerte for noen.

Merkelige er at for noen spill fungerer det, andre ikke. Skyrim, Dishonored, Dragon Age fungerer.

Det klikker for Elite Dangerous, BF4, Bioshock når jeg starter opp det. Skjermen fryser noen sekunder, andre ganger må jeg restarte pcn. Forbannet irritabelt! :(

Lenke til kommentar

Da kan det selvsagt være et problem en eller annen plass.

Kjør en memtest86 som du laster ned og innstallerer på en usb brikke , så starter du opp maskinen og kjører fra USB enheten memtest , får du ingen feil der bør vi nesten få sjekket noen andre muligheter.

 

Du bør bruke ca 8 timer på en god minnetest.

Lenke til kommentar

Har enda ikke kjørt en slik memtest, det ble en liten gutt i starten av desember og sjokkerende nok så har det blitt veeeeldig lite tid foran pcn.

 

Har en ny strømforsyning som også skal testes, har trøbbel med overklokking, noe som også er rart mtp x99 rampage v extreme og en 5930k prosessor.

Det lugger litt for tia! Skal oppdatere mot helgen da en rensk er utført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...