Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Portscanning? Koble til et trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite spørsmål.... :-)

 

Jeg vil gjerne benytte meg av en kamerat sitt trådløse nettverk. Men han vil ikke gi meg ip og sånt. :grin: Han bruker ingen kryptering så det skal vel ikke være så vanskelig for meg å koble meg på nett via hans trådløse nett? :lol: Hva gjør jeg? Noen som kan fortelle meg hvordan jeg går fram???

 

Mvh Senshi *grin*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du vil drive med kalles for hacking. Noe som jeg ikke har særlig respekt for ... akkurat som du har lite respekt for andres eiendom.

 

Forsøket alene skulle egentlig straffes, men siden du ikke har noe som helst peiling hva du egentlig driver med er du nesten unskyldt.

 

Din kompis har fine kompiser ...

Lenke til kommentar
Det du vil drive med kalles for hacking. Noe som jeg ikke har særlig respekt for ... akkurat som du har lite respekt for andres eiendom.

 

Forsøket alene skulle egentlig straffes, men siden du ikke har noe som helst peiling hva du egentlig driver med er du nesten unskyldt.

 

Din kompis har fine kompiser ...

Å gå inn i en åpen forretning er ikke ulvolig, derrimot å bryte seg inn i en forretning er noe helt annet.

 

Det samme gjelder for data, er det fri tilgang så benytter man seg av det, er faktisk en god grunn til at mange brukere lar nettverket sitt stå åpent for /guest /anonymous.

 

Og di som ikke er kompetente nok til å ha trådløst web burdet heller ikke sitte med en avansert datamaskin (når di sikkert bruker cd-rommen som kaffe holder ;) )

Lenke til kommentar

Det er bare å stå på. Du kan enda rekke å være den første som havner i retten for trådløs hacking i Norge. :!:

Selv om naboen ikke har buret in epletrærne er det likevel å betrakte som epleslang om du rapper noen uten lov.

 

For de som allerede leker med dette eller er fristet til å begynne, vær klar over at det er fullt mulig at den du "låner" båndbredde av sniffer din trafikk og dermed er det du som egentlig blir lurt, frastjålet passord, mailkonto, etc. . Om du er heldig er det bare en som vil statuere et eksempel og sporer deg opp ut i fra profilen din på hardware.no sitt forum du tilfeldigvis var innom og serverer logg over dine innbrudd på hans nettverk til nærmeste politikammer.

 

Så stå på. Lykke til. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...