Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sliter med å lese ferdig bok


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå hatt ca. 3 uker på meg på å lese en bok (på engelsk). Boken skal være ferdig lest til i morgen og jeg har kanskje bare lest 40 av 250 sider... Jeg klarer ikke lese fort, og får aldri med meg hva jeg leser og spesielt når det er på engelsk. Boken heter "Pigeon English". Vanligvis må jeg sikkert bruke opp til 1-2mnd på å lese ferdig en bok, og da snakker vi bare 200 sider...

 

Jeg skal neste uke ha en muntlig prøve, der jeg vil få spørsmål som handler om denne boken. men i morgen skal vi gå igjennom boken og forberede oss på denne prøven, altså få vite litt om hvilke type spm. vi vil få. Men jeg har ikke lest ferdig boken, og har jo da egentlig 1 uke igjen på meg. Vurderer å skulke timen i morgen så læreren ikke finner ut av at jeg ikke er ferdig med den enda.

 

Har tenkt på å fortelle læreren at jeg sliter med å lese (har ikke dysleksi eller noe lignende), men jeg er bare dårlig på det, og får ikke med meg hva jeg leser, dette gjelder egentlig generelt alle litt lengre tekster, både på norsk og engelsk.

 

Noen som har lest boken, og kan fortelle litt hva den handler om? Noen som kan komme med tips om hvordan jeg kan klare å lese ferdig denne boken til i morgen!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville søkt på nettet etter oppsummeringer av boka.

 

Her en en: http://www.theguardian.com/books/2011/mar/13/pigeon-english-stephen-kelman-review

 

På amazon kan du også lese bokomtaler av boka skrevet av folk som har lest den.

 

Du kan også sjekke ut siden goodreads.com og se om du kan finne boka der.

 

Her er det også noe: http://www.pigeonenglish.co.uk/default.aspx?id=3

 

 

Synes også du bør fortelle læreren din at du sliter litt. Det å gå å grue seg er ikke noe morsomt. Du burde spørre læreren om tips til å få lesingen til å gå lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...