Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cat Dobbelkontakt


Anbefalte innlegg

det er ikke noe å være redd for, hvis det er helt vanlig bruk (surfing, mail osv.) så er det ikke noe problem...

 

Ett av problemene med dette forumet er at folk hele tiden ikke anbefaler noe fordi det ikke gir optimal ytelse, men man glemmer at det er ikke alltid optimalt som er det eneste godtatte... det er mange som klarer seg uberørt av mye langt under det beste man kan få

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd nesten dette før, ISDN og Ethernet gjennom samme kabel, siden alle koblingspunkter skulle ha begge deler, kansje ikke helt sammenlignbart, men både nettverk og ISDN sentralen var ustabile ved kabellengder over fem meter til jeg fikk lagt opp dedikert kabel til begge. Hjalp jeg til nå egentlig??

 

Tssss Prøv du....

Lenke til kommentar

Og et annet problem i dette forumet, er at folk kommer sutrende med problemer p.g.a. jallaløsninger. Det er greit at folk velger bort den anbefalte løsningen, men da bør de være oppmerksome på hva de velger bort og konsekvensene av dette. Før min første post i denne tråden, sa alle at splitting av kabel går fint. Det kan gå bra, men behøver ikke å gå bra. Holder man seg til standardene, er man garantert at det går bra.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det blir en kabel til hvert punkt, dette har litt med fysisk plass å gjøre. Det kommer nok skjelden til å brukes begge samtidig, bare noen ganger... Det er til barnerom hvor det kan være "kjekt å ha" to kontakter ved evt. venner på besøk eller om de får seg en spill konsoll de vil spille online med...

 

Så i utgangspunktet blir det et punkt i hvert rom, med et punkt som reserve....

 

Det er jo værdt et forsøk....

Lenke til kommentar

Vel nå har jeg fått koblet til de første punktene... har testet å koble 2 maskiner på hver kabel, og det fungerer så langt meget godt i 100 Mbit/s, jeg har testet å overføre noen store filer hit og dit, spille film fra de forskjellige PCene, uten at det har oppstått noen feil...

 

Nok en gang vil jeg takke for den gode responsen, og jeg vil si at det er positivt at folk kommer med sine forskjellige meninger, det er jo derfor man bruker et slikt forum....

 

For meg ser det ut til å fungere med 2x100Mb/s i en kabel...

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...