Gå til innhold

[Løst] Makrospørsmål excel


Gennaro

Anbefalte innlegg

Holder på med et ark som skal registrere arbeidstimer. I arket har jeg en knapp hvor de haker av om de har hatt lunsj eller ei.

 

Problemet er at når jeg skal låse arket slik at de kun har tilgang til cellene hvor de skriver inn inn og ut tid responderer ikke makroknappen.

 

Arket fungerer slik at hvis de jobber 08:00-16:00 og ikke har hatt pause, haker de vekk pauseknapp og får registrert 8 arbeidstimer den dagen.

 

Ser slik ut:

 

 

post-286105-0-72572700-1423586689_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke en makro for å legge til en halvtime. Koble avkrysningsboksen mot et celle som ikke vises, og endre formelen for "timer jobbet" til å trekke fra verdien av denne cellen delt på 48.

Og hvordan tenker du at det skal fungere hvis det tas hensyn til avspasering?

 

Jobber de ikke feks tirsdag, skal saldo automatisk vise -7,5 timer

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du løser problemet ved å slå av beskyttelse på cellen knappen er koblet til. Eventuelt kan du bruke ActiveX-knapper, som ikke trenger cellekobling. De er mye kulere, men litt mer knotete å kode med.

Det er active-x knapper alle sammen. Totalt 260 stk av de... :/

 

Jeg vil ha det slik at knappene fungerer når dokumentet er låst. Det gjør det ikke pr nå :(

 

Har prøvd å slå av beskyttelsen på cellen. Hjelper ikke :)

Lenke til kommentar

Ok, så meg blind på at du brukte cellekoblinger, antok derfor at det ikke var ActiveX-knapper.

Siden saken er merket løst antar jeg at du fant ut av det.

Hvis ikke: tipper du har fått KB3025036-oppdateringen fra Microsoft. Kjent problem med at den ødelegger disse knappene. Løsning er å slette noen temp-filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...