Gå til innhold

Hjelp! Fuji HI-8 P5-90 kassett ønskes avspilt!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har noen gamle Fuji HI-8 P5-90 kassetter fra 90-tallet jeg ønsker å få avspilt da disse har tilhørt min far og en del også er tatt opp av meg selv.

 

Kameraet er ikke å oppdrive lenger, men ønsker fremdeles å få spilt av og over disse på hdd eller dvd. Kan noen hjelpe meg med løsning på dette?

 

Er eneste løsningen evt. å få tak i lignende gammelt kamera som kan spille av de samme kassettene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det enkleste er og kjøpe at videokamera som bruker hi8 kassetter og har firewire, det finnes endel brukte på finn.no, normalt skal innspillingkoden være den samme så kameraet behøver ikke og være Sony.

Et alternativ er og kjøpe et adapter så du kan putte kassettene rett i en videospiller og hvis den har firewire så kan du overføre direkte til datamaskinen uten en signalkonverter som kan være knotete å bruke.

 

Her har du flere alternativer.

 

Eller du kan bruke et eksternt firma til og gjøre jobben " linken er kun til veiledning, har ikke kjennskap til firmaet", finnes flere firmaer som gjør denne type jobb.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror det enkleste er og kjøpe at videokamera som bruker hi8 kassetter og har firewire, det finnes endel brukte på finn.no, normalt skal innspillingkoden være den samme så kameraet behøver ikke og være Sony.

Et alternativ er og kjøpe et adapter så du kan putte kassettene rett i en videospiller og hvis den har firewire så kan du overføre direkte til datamaskinen uten en signalkonverter som kan være knotete å bruke.

 

Her har du flere alternativer.

 

Eller du kan bruke et eksternt firma til og gjøre jobben " linken er kun til veiledning, har ikke kjennskap til firmaet", finnes flere firmaer som gjør denne type jobb.

Det finnes ikke adapter for Hi8 kassetter. Det er kun for VHS mini kassetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...