Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ikke vurdering i fag


Anbefalte innlegg

Har fått varsel om at jeg ligger an til å ikke motta standpunkt i fremmedspråk. Jeg går 2.året på VGS.

 

Jeg synes det er meget rart, ettersom jeg har vært tilstede på absolutt alle vurderingssituasjoner og gjort alle innleveringer, lekser og glosetester. Til 1.termin fikk jeg 4, og jeg fikk beskjed av lærer at jeg snuste på en femmer.

 

Derimot har jeg vært preget med mye sykdom og har vært borte. 14 skoletimer totalt (45 min), hvor 6 av disse timene er i 2.termin (som startet 20.januar). Vi har hatt én prøve hvor jeg ikke var tilstede i 2.termin, og dette er den eneste prøven jeg har måtte stå over pga sykdom.

 

Er det rett av lærer å melde fra om dette, bare fordi jeg har gått glipp av én prøve? Eller er det fraværet som gjør det? Det vil jo være mange vurderinger igjen før sommeren. Vi skal f.eks ha en ny prøve kommende uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, jada, jada...du går på videregående, dvs at du er underlagt et regime som det ikke kan settes ord på. For å får orden på situasjonen din trenger du bare å gjøre opp for deg ved å dokumentere fra lege at du har vært syk. Det gjør det litt vanskeligere for faglærer å ikke gi deg karakter i faget.

 

Som skrevet, du har fått en advarsel. Du før nok en til, før den tredje gangen er no-way back. Kom deg på rett kjøl, du har fortsatt noen måneder igjen, og 3. året som gjenstår;)

Lenke til kommentar

Snakk med en rådgiver på skolen.

 

Hva kan de eventuelt hjelpe meg med?

 

Du har mottatt varsel fordi du står i fare for å miste standpunktskarakter om du ikke forbedrer deg. Med andre ord, best for deg om du møter opp i de fremtidige vurderingssituasjonene.

 

Jeg har ingen planer om å unngå vurderingssituasjoner. Har hatt 8 dager fravær totalt i år, hvor uheldigvis mange av disse dagene har falt på de samme dagene hvor jeg har fremmedspråk. Har sikkert hatt rundt 10 prøver i 1.termin, hvor jeg var tilstede på absolutt alle sammen. Blir ikke dette tatt i betraktning? Det står som begrunnelse at jeg har hatt mye favær på prøver, men i realiteten er det bare 1 prøve jeg har gått glipp av.

 

Jada, jada, jada...du går på videregående, dvs at du er underlagt et regime som det ikke kan settes ord på. For å får orden på situasjonen din trenger du bare å gjøre opp for deg ved å dokumentere fra lege at du har vært syk. Det gjør det litt vanskeligere for faglærer å ikke gi deg karakter i faget.

 

Som skrevet, du har fått en advarsel. Du før nok en til, før den tredje gangen er no-way back. Kom deg på rett kjøl, du har fortsatt noen måneder igjen, og 3. året som gjenstår;)

 

Det blir vel litt vanskelig for min del å dokumentere at jeg har vært syk, når sykdomsperioden er over?

Lenke til kommentar

Du bør i fremtidige sykdomsperioder få legeerklæring. Om du har vært syk uten dokumentasjon på dette, er nok i lærerens øyne det samme som at du skulker.

Prøvene i fra 1.termin blir nok ikke tatt med i 2. termin.

 

Har du hatt flere enn den ene prøven du var vekke fra i 2. termin? Grunnen til at læreren sender ut varsel, er som nevnt over, at du skal ha muligheten å forbedre deg. Møter du opp til resten av prøvene, eventuelt har legeerklæring på de prøvene du ikke kan møte opp til, vil du få karakter i faget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...