Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallais,

Jeg har blitt vandt til å ha virtuell 7.1 lyd i Battlefield 3 og 4 på PC, med Corsair Vengeance 1500 som jeg var ganske fornøyd med, men som har blitt ødelagt. Fikk igjen penga :)

Har nå anskaffet meg Xbox One, og tenker derfor at det heller er bedre å legge litt ekstra kroner i et headset som virker både på PC og på Xbox One.

Jeg har visst blitt lurt og trodde at Corsair V 1500 hadde ekte 7.1 lyd, men det er visstnok bra nok med virtuell 7.1 lyd på 2.0 headset.

Har lest litt om virtuell surround, og SBX Pro (SoundBlaster) virker som den beste løsningen.
Tenkte da å kjøpe et lydkort som støtter dette til PC'en, men problemet ligger da på Xbox'en som ikke støtter hvilket som helst av headset's..

Virker som om man må kjøpe denne dingsen for å bruke de fleste headset's på Xbox One. Men det virker ikke som denne gir virtuell 5.1/7.1..

 

Er den eneste løsningen for virutell surround på PC og Xbox One å kjøpe Astro A40/A50 med en mixamp for Xbox One og en mixamp for PC?

 

Ser at de Astro headset'sa uten mixamp (de som du plugger rett i kontrollen) kun gir deg stereo lyd. Men dette Astro A50 headset'et hevder å støtte virtuell 7.1 på Xbox One. Vil jeg da kunne koble denne til en Astro Mixamp for PC?

 

Andre headset som støtter surround på Xbox One + PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte med å bestille Astro A50 2013(2014?) edition fra Coolshop på tilbud.

 

Kontaktet Coolshop via chatten og spurte om "Xbox Live Chat Cable 1.5m" er for Xbox 360 eller Xbox One. Fikk "bekreftet" at dette headsettet støtter Xbox One. Men når jeg ser på unboxing videoer på youtube, så ser det ut som det kun følger med minijack hann til hann kabel, som antagelig er for å koble til Xbox 360 kontrolleren.

 

Bestilte heldigvis Xbox One Headset adapter, i tilfelle jeg ville trenge den. Og jeg tror at det vil virke. Så får se om jeg kan få igjen de 200 kronene for adapteret, når de sier at headsettet er kompatibelt med Xbox One.

 

Er spent på hvordan dette headsettet presterer. Syns 3000 kr (veil. pris) er mye for et gaming headset.

 

Ser også at det er mulig å bruke optisk kabel til Xbox One og USB til PC, for å kunne bytte kjapt mellom plattformene uten å måtte koble om. Spørs hvordan lyden blir med 10 meter USB forlenger til PC'en tho..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...