Gå til innhold

[Løst] Ipad abb. til mormor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får det ned i 129,- pr. mnd. hos Telenor. Bøygen er jo begrensningen på databruk. Dog slipper du de sinnsyke merkostnadene for å overskride grensen om du bruker Mobilt Bredbånd, da reduseres bare hastigheten til 128 Kbit/s. Du slipper å betale noe ekstra.

 

I så måte har det 5 GB abonnementet til 199,- pr. mnd. ganske høy bang for the buck faktor.

 

http://www.telenor.no/privat/mobiltbredband/

 

Netcom er 20 kroner billigere på 5 GB, MEN de tar seg betalt for overforbruk. 2 kroner pr. MB. Det kan fort bli dyrt.

 

https://netcom.no/privat/priser/mobilt-bredband<- Les nederste linje. Jeg tolker det dithen at dem tar betalt for overforbruk uansett. Hadde de hatt samme vilkår som Telenor ville det nok ha vært poengtert.

 

Eventuelt har du Chess til 149,- for 5 GB. Bruker du opp kvoten blir du videresendt til en side hvor du kan kjøpe mer. Altså du kan ikke fortsette bruken lengre. Men det koster ikke mer heller.

 

For meg framstår Telenor sin deal som den beste for mormoren din med hensyn til både pris og brukervennlighet (med tanke på at hun i praksis slipper å forholde seg til kvoter). Da slipper hun å tenke på datapakker osv. Hun kan i praksis være tilkoblet hele tiden uten grunn til bekymring. Det eneste som skjer er at det går sakte om hun bruker for mye. Alternativet er å kartlegge bruken hennes. Bruker hun mindre enn 5 GB men mer enn 1 GB så er jo Chess billigst. Dessuten reklamerer de med full hastighet, opptil 80 Mbit/s, i motsetning til Telenor.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at Netcom ikke tar betalt for overforbruk. Chess sitt bredbånd fungerer også gratis etter at inkludert mengde er oppbrukt, men med struping. Har aldri opplevd å bli sendt videre til en side der man må kjøpe påfyll.

Det ville jo være litt rart at Netcom skriver på siden jeg linket til at de tar 2 kroner pr. megabyte utover kvoten/ekstra datapakke og det ikke var tilfelle.

Jeg sjekket siden og spurte Chess på chaten deres samtidig som jeg skrev innlegget om det var tilfelle at man ikke kunne surfe mer etter å ha brukt opp kvoten. De sa at det blir stopp. Igjen, det ville vel vert rart om dama på chaten deres og beskrivelsen på nettsiden deres tar feil. I så fall er du heldig om det ikke er tilfelle, eller så har du et abonnement med andre vilkår. Jeg sjekket utelukkende rene data-abonnement.

Lenke til kommentar

Kan jo være at Netcom har forandret betingelsene nylig, kan ikke huske at de kalte det "Mobilt Turbo Bredbånd" tidligere, men hallo, 2 kr pr. MB? Her risikerer man jo at man brenner av flere tusenlapper i timen om så er tilfelle. Om det stemmer får Forbrukerombudet nok å henge fingrene i.

Lenke til kommentar

 

Det ville jo være litt rart at Netcom skriver på siden jeg linket til at de tar 2 kroner pr. megabyte utover kvoten/ekstra datapakke og det ikke var tilfelle.

Jeg sjekket siden og spurte Chess på chaten deres samtidig som jeg skrev innlegget om det var tilfelle at man ikke kunne surfe mer etter å ha brukt opp kvoten. De sa at det blir stopp. Igjen, det ville vel vert rart om dama på chaten deres og beskrivelsen på nettsiden deres tar feil. I så fall er du heldig om det ikke er tilfelle, eller så har du et abonnement med andre vilkår. Jeg sjekket utelukkende rene data-abonnement.

Jeg tolker siden du linket til ( https://netcom.no/privat/priser/mobilt-bredband) slik at man blir belasta kr 2/MB ved "overforbruk" kun når det gjelder noe som heter "Kontantsurf".

De "ordinære" mobile bredbåndsabonnementene tror jeg man kun strupes, uten ytterligere fakturering.

Dersom man da ikke velger å opprettholde hastigheten ved å kjøpe en av tilleggspakkene.

Men uklart er det ang. de ordinære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...