Xoduz Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Ehm. Opera ikke gratis? Så vidt jeg vet er der ingen begrensinger på funksjonalitet eller antall dager du kan bruke det. Eneste forskjell på "betal-versjon" og gratis-versjon er vel annonsen? Om ikke Opera er gratis så er ingenting gratis.
Loomy Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Ehm. Opera ikke gratis? Så vidt jeg vet er der ingen begrensinger på funksjonalitet eller antall dager du kan bruke det. Eneste forskjell på "betal-versjon" og gratis-versjon er vel annonsen? Om ikke Opera er gratis så er ingenting gratis. Ehmm.. Påstår du at Opera er gratis? Sist jeg sjekket måtte du betale x antall $$ for å få vekk den pokkers annonsen som tar opp halve skjermen
Ulvestad Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 ie 6,0 er også min favoritt. Du blir ikkje kvitt ie 6,0 sjølv om du legger in opera, mozilla eller netscape så kvifor skal vi legge til eit program som bruker ekstra ressurser på maskinene våre. ie 6,0 er jo inntegrert i microsoft sine programer og snarveiene ligg inne på alle vindu. Har sjølv prøvd dei alle og vil ikkje gå god for nokon av dei så lenge eg ikkje har muligheten til å avinnstalere ie 6,0 uten å få problem av det. Har du eit anna opperativsystem så stiller saken seg sjølvsagt litt annaleis. Men klart eg er enig i at ie 6,0 er litt dårleg oppdatert i forhold til andre prog. Men det kan eg leve med.
Thlom Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 IE 6.0 er satans verk! Den følger jo ikke standardene og er stort set buggete! At det ikker er mulig å avinstallere shiten er jo egentlig bare en god grunn til å bytte OS.
larskrru Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Jeg har betalt for Opera både til Linux og Win. Jeg opplever Opera 7.x som stabil, rask og veldig oversiktlig. At det er et norsk produkt er jo også morro. Etter Opera så liker jeg IE. Det veldig lenge siden jeg har hatt sansen for Mozilla og Netscape nå. Selv ikke i Linux synes jeg mozilla gjør seg. Safari synes jeg er artig, men jeg har så sjelden tilgang på en OS X maskin, men den er artig de få gangene jeg prøver. Har du ikke prøvd opera på en stund så bør du prøve igjen nå. De første gangene så synes jeg ikke Opera var noe ok, men dess mer jeg har brukt Opera dess mer liker jeg den. Eneste jeg har litt problemer med nå er bookmarksene i Opera, synes det systemet er litt tungvindt!?!
Kvinnorna Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Opera er så og si gratis da.. du har absolut alle funksjoner, eneste er en liten reklame oppe i høyre hjørne, som ikke plager meg i det hele tatt. Dessuten bruker jeg admuncher som fjerner mye av reklama der oppe
Kavroom Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 ie 6,0 er også min favoritt. Du blir ikkje kvitt ie 6,0 sjølv om du legger in opera, mozilla eller netscape så kvifor skal vi legge til eit program som bruker ekstra ressurser på maskinene våre. ie 6,0 er jo inntegrert i microsoft sine programer og snarveiene ligg inne på alle vindu. Har sjølv prøvd dei alle og vil ikkje gå god for nokon av dei så lenge eg ikkje har muligheten til å avinnstalere ie 6,0 uten å få problem av det. Har du eit anna opperativsystem så stiller saken seg sjølvsagt litt annaleis. Men klart eg er enig i at ie 6,0 er litt dårleg oppdatert i forhold til andre prog. Men det kan eg leve med. Jeg forstår egentlig ikke argumentet ditt. Hvorfor må du kunne avinstallere ett produkt for å bruke et annet? IE bruker jo ikke ressurser så lenge du ikke bruker det. Det tar opp diskplass men jeg kan ikke helt se at det er så fryktelig kostbart? Det som burde være argumentet er om det er et bedre produkt eller ikke? Liker du IE bedre så bruk det, er du ikke fornøyd så prøv noe annet. Du trenger ikke leve med ting du ikke liker.
Ulvestad Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 ie 6,0 er også min favoritt. Du blir ikkje kvitt ie 6,0 sjølv om du legger in opera, mozilla eller netscape så kvifor skal vi legge til eit program som bruker ekstra ressurser på maskinene våre. ie 6,0 er jo inntegrert i microsoft sine programer og snarveiene ligg inne på alle vindu. Har sjølv prøvd dei alle og vil ikkje gå god for nokon av dei så lenge eg ikkje har muligheten til å avinnstalere ie 6,0 uten å få problem av det. Har du eit anna opperativsystem så stiller saken seg sjølvsagt litt annaleis. Men klart eg er enig i at ie 6,0 er litt dårleg oppdatert i forhold til andre prog. Men det kan eg leve med. Jeg forstår egentlig ikke argumentet ditt. Hvorfor må du kunne avinstallere ett produkt for å bruke et annet? IE bruker jo ikke ressurser så lenge du ikke bruker det. Det tar opp diskplass men jeg kan ikke helt se at det er så fryktelig kostbart? Det som burde være argumentet er om det er et bedre produkt eller ikke? Liker du IE bedre så bruk det, er du ikke fornøyd så prøv noe annet. Du trenger ikke leve med ting du ikke liker. Dersom eg sier at eg har ei 350 mhz maskin med 18 Gb harddisk så skjønner du Kanskje? Mi meining er no mi meining. Og det er at ie 6,0 er langt bedre i totall funksjonalitet enn noko anna nettleser prog. eg har prøvd. Lever stort sett med dei tinga eg liker da!
swanky Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Jeg hiver på en stemme til Mozilla Firebird.
Kavroom Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Dersom eg sier at eg har ei 350 mhz maskin med 18 Gb harddisk så skjønner du Kanskje? Mi meining er no mi meining. Og det er at ie 6,0 er langt bedre i totall funksjonalitet enn noko anna nettleser prog. eg har prøvd. Lever stort sett med dei tinga eg liker da! Jeg har en 233Mhz med 4Gb disk og bruker Mozilla på den, så den skjønte jeg ikke men mener du at IE er bedre så skjønner jeg valget ditt. Så ikke det i det forrige innlegget ditt. Tolket det dit at det var ting du ikke likte med ie men ikke ville bytte fordi du ikke kunne avinstallere ie...
Loomy Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Kan kameler hoppe da? Har liksom aldri sett en kamel hoppe Anyway! Hva har kameler med saken å gjøre?
Kvinnorna Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Mi meining er no mi meining. Og det er at ie 6,0 er langt bedre i totall funksjonalitet enn noko anna nettleser prog. eg har prøvd. Lever stort sett med dei tinga eg liker da! Jeg tror ikke du har prøvd andre nettlesere enn IE, både Opera & netscape (som jeg har testet) har begge vanvittig mye flere funksjoner enn IE. IE er 'standarisert' derfor virker det som ms gir blaffen i å oppdatere det/gjøre det bedre, da tenker jeg funksjonsmessig.. Opera som spesialiserer seg på nettlesere blir helt klart bare bedre enn ms sitt IE, pga ms har ikke spesialisert seg på bare IE men hele pakka. Eller hva ? Det er ikke en selvfølge, men Opera er bare bedre enn IE si hva du vil
Zimon Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Kaster meg på med mine favoritter jeg. Førsteplass går til Netscape 7.1 Andre plass til Opera 7.21 Siste plass (ikke tredje) IE 6 (mest sannsynligvis siste) Grunnen til at IE går til siste plass og ikke tredje er at jeg ikke har testet alle andre nettlesere enda. hehe Bruker Opera mye og har ikke betalt, hjelper gladelig Opera software med å la dem vise litt reklame til meg som de får litt betalt for. Merker ikke annonsene engang jeg. Netscape er nok litt "tung" å starte, men fyttikatta stabil og genial nettleser som viser sidene best av alle. Sett i mine øyne da seffers. Noen kommenterte at IE 6 er raskest til å starte! Vet dere hvorfor? Fordi at Internet Explorer er endel del av kjernen i Windows og at den starter i oppstarten! Den ligger latent i bakgrunnen å spiser minne uannsett om du bruker den eller ei. Uten at den kjøres opp i starten så vil ikke windows kjøre stabilt. Dette er nok noe som M$ har lagt inn med vilje tror jeg. Merk, at jeg kan selvfølgelig ta feil her, men dette har jeg hørt fra flere gode kilder + lest litt rundt omkring. IE bruker jeg kun på de få sider som ikke vises i Netscape eller Opera. Samt når jeg trenger å teste sider jeg lager. Må jo teste i de fleste nettlesere da, og min erfaring er at om man tester en webside i disse tre nettlesere så er du stort sett sikret at de fleste kan se sidene. I allefall mine to kronestykker-
Kavroom Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 IE er laget for de som ikke kan/vil/gidder å gjøre egne valg. Veldig praktisk for newbies at det er en nettleser som følger med når de kjøper en ny maskin. Men for folk som har gjort seg opp en mening om hva de vil ha og ønsker å tilpasse nettleseren etter sitt behov finnes det heldigvis alternativer. Istedet for å tilpasse sine behov etter et produkt kan man vel finne et produkt som passer til behovet?
Dovrebanen Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Noe av det dummeste jeg opplever med surfing med Opera er å bli stoppet uten grunn. Har jo selvfølgelig valgt "Identify as Opera", og dette detekterer noen nettsider. Da smeller de opp en advarsel, og blir bedt om å legge inn IE eller Netscape. Det underlige er at hvis jeg velger "Identify as MSIE 6.0", så vises sidene perfekt. Tydelig at HTML-koderen er usikker på sine egne ferdigheter.
Loomy Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 IE er laget for de som ikke kan/vil/gidder å gjøre egne valg. Veldig praktisk for newbies at det er en nettleser som følger med når de kjøper en ny maskin. Men for folk som har gjort seg opp en mening om hva de vil ha og ønsker å tilpasse nettleseren etter sitt behov finnes det heldigvis alternativer. Istedet for å tilpasse sine behov etter et produkt kan man vel finne et produkt som passer til behovet? lmao.... Så grunnen til at jeg bruker IE er fordi jeg ikke gidder/kan/vil gjøre egne valg? også påstår du tilogmed at de som bruker IE er newbies?!? For det første: Jeg gidder/kan/vil gjøre egne valg, og er på konstant utkikk etter bedre programmer som passer mine behov best mulig. Slik har det også vært med nettleseren. Jeg har prøvd alle de største nettleserne (netscape, mozilla, opera og IE) og kommet frem til at IE passer meg best. Jeg har vært aktiv surfer så lenge jeg kan huske (5-6-7-8 år eller no)... Hva er egentlig kravene for ikke å være newbie?
Ulvestad Skrevet 3. november 2003 Skrevet 3. november 2003 Mi meining er no mi meining. Og det er at ie 6,0 er langt bedre i totall funksjonalitet enn noko anna nettleser prog. eg har prøvd. Lever stort sett med dei tinga eg liker da! Jeg tror ikke du har prøvd andre nettlesere enn IE, både Opera & netscape (som jeg har testet) har begge vanvittig mye flere funksjoner enn IE. IE er 'standarisert' derfor virker det som ms gir blaffen i å oppdatere det/gjøre det bedre, da tenker jeg funksjonsmessig.. Opera som spesialiserer seg på nettlesere blir helt klart bare bedre enn ms sitt IE, pga ms har ikke spesialisert seg på bare IE men hele pakka. Eller hva ? Det er ikke en selvfølge, men Opera er bare bedre enn IE si hva du vil Alle kan ha sine meininger og det er at baken er delt å sånn. Min bak er kanskje ikkje det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå