Gå til innhold

[Løst] Forsinkelse på lyd fra midi-keyboard


Marius.

Anbefalte innlegg

Har et novation impulse 49 keyboard jeg bruker sammen med Cubase 5,men har en liten forsinkelse på noen millisekunder som gjør at jeg har problemer med å spille i takt. Har Googlet og fant råd om å installere asio4all driver. Har gjor dette og skiftet over til den driveren, men problemet er der enda.

 

Kjører Windows 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må stille ned "latency" i ASIO4ALL-driveren, se etter "buffer size" og sett denne ned.

Det er år og dag siden jeg har brukt ASIO4ALL, så jeg kan ikke hjelpe deg med hvordan.

 

Et alternativ er å kjøpe et godt lydkort med ASIO-drivere. Det er mange å velge mellom, og prisene er ikke høye sammenlignet med Novtion-keyboardet og Cubase.

Lenke til kommentar

Hvilket lydkort bruker du da?

På Presonus sine lydkort kan du stille ned buffer size i driveren:

http://forumsarchive.presonus.com/posts/list/27137.page

 

Default sto på "buffer size" på 1024 på mitt AudioBox 22VSL, men det ble mye bedre når jeg reduserte til 256. Jeg er litt usikker på hvilke andre områder "buffer size" kan ha innvirkning på, men etter det jeg har lest vil 256 være tilstrekkelig (- jeg tror også at du kan redusere enda mer).

 

Andre lydkort har sikkert tilsvarende innstillinger i driveren, så det er ikke sikkert du trenger å installere ASIO4ALL, selv om den ser ut til å være løsningen for mange med dette problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis du har et lydkort som støtter direct monitoring kan du aktivere det i Cubase.

bufferen din i Cubase er nok for høy som den er nå, den må så lavt som mulig, så lavt maskinen din tillater deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...