Gå til innhold

[Løst] Prosessoren blir Varm!


Mariusbu

Anbefalte innlegg

CPU: Intel Core I7 3770K

 

Når jeg spiller battlefield 4 på ultra står det at prosessoren er på 87-90 grader på CPUID HWMonitor og på RealTemp mens på speedfan står det 64 grader. jeg kjøler prosessoren med Corsair H100i og har ikke OC prosessoren, hva tror dere er riktig temp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke montert H100i'en feil da? Først kan du sjekke at braketten bak hovedkortet står riktig. Så kan du prøve å se om temp blir lavere om du legger vekt på kjøleblokka/pumpa mot cpu. Sitter den tight? Jeg monterte 1.1mm ekstra skiver bak hovedkortet for å få den til å sitte tightere, og nå har jeg finfine temperaturer selv ved overklokking.

Da har jeg stående en orginalvifte i pull på 1000rpm, og 2 140mm Noctua vifter i front av kabinettet på 7v (lydløst) som dytter luft mot radiator.

Lenke til kommentar

Du har ikke montert H100i'en feil da? Først kan du sjekke at braketten bak hovedkortet står riktig. Så kan du prøve å se om temp blir lavere om du legger vekt på kjøleblokka/pumpa mot cpu. Sitter den tight? Jeg monterte 1.1mm ekstra skiver bak hovedkortet for å få den til å sitte tightere, og nå har jeg finfine temperaturer selv ved overklokking.

Da har jeg stående en orginalvifte i pull på 1000rpm, og 2 140mm Noctua vifter i front av kabinettet på 7v (lydløst) som dytter luft mot radiator.

Braketten bak er montert riktig og det skjer heller ikke noe endringer i tempen når jeg legger vekt på kjøleblokka, kan prøve å monter 1mm skive bak og se om det skjer noe da.

Endret av Mariusbu
Lenke til kommentar

Virker som kjøleblokka ikke får god nok kontakt med CPU. Har du glemt kjølepasta eller tatt på for mye/lite? Uansett hva det er, så får du 30++ grader varmere CPU enn det som er normalt for din uklokkede 3770K med Corsair H100i.

Skal rense prosessoren nå og ta på nye kjølepasta, så skal jeg skjekke om det blir noe annerledes etterpå.

Lenke til kommentar

Virker som kjøleblokka ikke får god nok kontakt med CPU. Har du glemt kjølepasta eller tatt på for mye/lite? Uansett hva det er, så får du 30++ grader varmere CPU enn det som er normalt for din uklokkede 3770K med Corsair H100i.

Har renset prosessoren nå og tatt på nye kjølepasta men den er forsatt på rundt 40 grader når jeg ikke bruker pcen (bare står på skrivebordet)

Lenke til kommentar

Hva brukte du til å rense den med da? Tok du en liten ert størrelse dæsj med kjølepasta på midten av CPU eller smurte du det utover? Har litt å si skjønner du.

Kan hende du har får dårlig luftsirklasjon i kabinettet ditt også.

jeg brukte dette settet til å rense og ta på kjølepasta, tok en liten dæsj kjølepasta midt på prosessoren men smurte ikke utover

Lenke til kommentar

3770K har problemer med dårlig kontakt mellom kjerne og heat spreader. Har samme prosessor selv og temperaturen falt 20 grader kun ved å ta av heat spreaderen og legge på ordentlig pasta.

 

Det er en prosess som kan ødelegge prosessoren hvis man er uheldig, og man mister garantien... Vil ikke anbefale trådstarter å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...