jornln Skrevet 2. februar 2015 Skrevet 2. februar 2015 Har bygget en maskin på Gigabyte GA-Z97N-WIFI hovedkortet (mini-ITX). Strømtilførsel en av to strømtilførsler (for CPU) er 4-pins. Bruker standard ATX modulær strømforsyning. Ledning merket CPU er 8-pins (se bildet under). Prosessoren er Intel i-5 4690K. må jeg ha en egen overgang for strøm til CPU? Koblingen passer på hovedkortet - men da er det 4 "koblinger" som stikker utenfor kontakten. Er redd for å sette spenning på da det ikke fulgte med nok dokumentasjon på PSU til at jeg vet det er rett spenning/jord etc på rett pin. Instruksjon for hovedkort. Kabel fra PSU merket CPU Andre som har vært borti dette eller som kan bekrefte/avkrefte om jeg kan koble til medfølgende kabel? Det fulgte ikke med 4-pins kabel som passer rett på.
Sampson Skrevet 2. februar 2015 Skrevet 2. februar 2015 (endret) Hvilken strømforsyning er det? Er du 100% sikker på at den 8-pin'en der ikke kan deles i 2? De fleste skal nemlig det. Endret 2. februar 2015 av Sampson
sedsberg Skrevet 2. februar 2015 Skrevet 2. februar 2015 Vanligvis kan den pluggen deles i to. Du får ikke pressa på fire av pinnene så de fire andre står på utsiden?
jornln Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Skrevet 2. februar 2015 Pluggen kunne deles i to:) Tusen takk for tips. PSU er Corsair CX750M - med lite medfølgende dokumentasjon.
Chavalito Skrevet 2. februar 2015 Skrevet 2. februar 2015 Den 8 pins pluggen kan som det sies over, deles i to slik at det blir 2 x 4 pins plugger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå