Gå til innhold

EVGA GTX 970 coil whine!


Anbefalte innlegg

Ok så dette er et desperat forsøk på å få gode svar fra folk som bor i norge og kan gi meg bedre tips siden norge har forskjellige lover og priser.

 

Så jeg kjøpte en EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 for 2899kr fra Netonnet.no på black friday. Og når jeg bygget pcen på slutten av desember (fordi jeg hadde problemer med hovedkortet og måtte sende det tilbake for en ny en) så følte jeg at alt gikk bra...til jeg startet opp noen spill som CS:GO, Far Cry 4 og Garrys Mod.

Når jeg spilte spillene så fikk en en uhyres irriterende lyd fra 970en og etter litt googling så bekreftet jeg at det var coil whine.

Jeg prøvde å begrense FPSen til 60fps, men det hjalp ikke mye og coil whinen var fortsatt hørbar.

Så jeg kontaktet EVGA og de sa at de skulle sende en UPS bil etter kortet gratis og at jeg skulle få et nytt et. Så jeg venter i et par uker og får et nytt kort på døra og løper inn i rommet mitt og kobler sammen alt og startet opp spill og... coil whinen er ikke en ''whine'' lengre, men nå er det en ''høylydt buzz'' OG erstatningskortet har MYE dårligere ytelse en det originale kortet jeg hadde. f.eks. på det gamle kortet så fikk jeg stabile 60fps på far cry 4 på ultra. Men på det nye erstatningskortet så er det nede i 28-30 fps.

 

Så jeg tenkte at de kan hende at jeg får coil whine pga jeg har en stømforyning av dårlig kvalitet (hadde en Cooler Master B600 600W).

Så jeg bestemte meg for å returnere strømforsyningen tilbake til netonnet for å så kjøpe en XFX ProSeries Core Edition 650W når jeg får stipendet mitt i februar.

 

Så nå kommer jeg fram til spørsmålet mitt. Hva skal jeg gjøre hvis jeg forstatt får "coil whine/buzz"?
Tror ikke at EVGA kommer til å gi meg fri frakt igjen, og jeg vil ikke betale for frakt for å være 100% ærlig. å som jeg angrer på at jeg ikke kjøpte en Sapphire R9 290 istedenfor dette drittkortet...

 

ps. beklager hvis du ikke skjønner skrivingen min. Skriving er ikke min sterke side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sender netonnet kortet i en RMA-sak

Det er fortsatt gratis, det tar bare litt tid siden de må ut av landet, så inn igjen.

Av erfaring 2 mnd.

 

Det er flere poster på forumet om cw på 970.

 

Hvorfor yter det dårligere? Benchmark kortet.

1 Takker for UTROLIG raskt svar fra deg.

2. Når jeg gikk kortet erstatnings kortet fra evga i tyskland, så hadde den ikke de samme klistermerkene på baksiden som før. betyr det at netonnet ikke vil godkjenne rma-saken min? (se vedlegg)

3. kortet kom i en annen boks og det var ikke boksen som den vanligvis har. (se vedlegg)

4.Jeg kan ikke benchmarke kortet fordi jeg returnerte strømforsyningen tilbake igår, men skal se om vennene mine lar ,eg bruke kortet i systemet dems (tror ikke det fordi de har hjulpet meg så mye med pcen min i det siste, at de ikke orker mer).

 

imgur mappe som forklarer hva jeg spør om: http://imgur.com/a/JpUEp

Jeg vet at spørsmålene mine høres litt dumme ut, men so moren min alltid sier. Det er de som ikke spør som forblir dumme.

Lenke til kommentar

^^

To måneder stemmer slettes ikke war! Ikke snakk om noe du ikke vet noe om! Jeg hadde samme problem og sendte kortet til netonnet, så fikk jeg tilbake ett 970 strix alt skjedde på en totsl tid av 8 dager inkludert frakt tiden begge veier.

A return merchandise authorization (RMA), return authorization (RA) or return goods authorization (RGA) is a part of the process of returning a product in order to receive a refund, replacement, or repair during the product's warranty period.

 

sakset fra wikipedia.

Lenke til kommentar

RMA - Joda , det er helt avhengig av hvor ille det er... Er det bare en liten dur som ikke er så veldig hørbart så får man som regel ikke en RMA , er støyen ubehagelig og ødeleggende for opplevelsen så er det klart en RMA sak. Spesielt når Coil Whinen er ille så bør man være føre var da det kan være tegn på problemer på skjermkortet.

 

Personlig mener jeg at fabrikantene som sliter med Coil Whine ikke har gjort en god nok jobb med å sørge for et bra kretskort og tatt de tiltakene man kan gjøre for å unngå coil whine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^^

To måneder stemmer slettes ikke war! Ikke snakk om noe du ikke vet noe om! Jeg hadde samme problem og sendte kortet til netonnet, så fikk jeg tilbake ett 970 strix alt skjedde på en totsl tid av 8 dager inkludert frakt tiden begge veier.

Ikke vet noe om nei, for jeg har jo ikke sendt inn 15 gpu-rmaer siste året.

På den tiden du snakker om hadde jeg ikke fått returseddel en gang.

 

Men noe arbeid må de jo gjøre, så noe må jo ta kortere tid

post-64596-0-40973800-1422788391_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RMA - Joda , det er helt avhengig av hvor ille det er... Er det bare en liten dur som ikke er så veldig hørbart så får man som regel ikke en RMA , er støyen ubehagelig og ødeleggende for opplevelsen så er det klart en RMA sak. Spesielt når Coil Whinen er ille så bør man være føre var da det kan være tegn på problemer på skjermkortet.

 

Personlig mener jeg at fabrikantene som sliter med Coil Whine ikke har gjort en god nok jobb med å sørge for et bra kretskort og tatt de tiltakene man kan gjøre for å unngå coil whine.

Jeg mener at lyden er veldig ubehagelig og ødelegger spillopplevelsen min. Jeg sitter også bare 20cm unna kabinettet fordi jeg har den på skrivebordet. Jeg glemte også å nevne at evga sa at hvis jeg må RMAe kortet igjen så får jeg en SSC ACX 2.0+ gratis, men denne gangen så sier de at jeg må betale for frakten til tyskland (det var gratis forrige gang...)

Lenke til kommentar

ja? coil whine er ikke noen RRMA sak da ihvertfall.... Jeg mailet evga først og de sa at det var vanelig med coil whgine.

 

til ts, hørt om evga step up program? du kan sende inn din sc og få en ftw tilbake for kanskje ca 300kr mellomlegg inkl frakt

Jeg kan få SSC ACX 2.0+ gratis hvis jeg må sende den inn igjen, men jeg tenker at siden det er en nyere versjon så har den ikke coil whine? Tar jeg feil?

Endret av Shamalamadingdong
Lenke til kommentar

 

^^

To måneder stemmer slettes ikke war! Ikke snakk om noe du ikke vet noe om! Jeg hadde samme problem og sendte kortet til netonnet, så fikk jeg tilbake ett 970 strix alt skjedde på en totsl tid av 8 dager inkludert frakt tiden begge veier.

Ikke vet noe om nei, for jeg har jo ikke sendt inn 15 gpu-rmaer siste året.

På den tiden du snakker om hadde jeg ikke fått returseddel en gang.

 

Men noe arbeid må de jo gjøre, så noe må jo ta kortere tid

Kan jeg spørre hva du skal med alle de GPUene?

Lenke til kommentar

 

^^

To måneder stemmer slettes ikke war! Ikke snakk om noe du ikke vet noe om! Jeg hadde samme problem og sendte kortet til netonnet, så fikk jeg tilbake ett 970 strix alt skjedde på en totsl tid av 8 dager inkludert frakt tiden begge veier.

Ikke vet noe om nei, for jeg har jo ikke sendt inn 15 gpu-rmaer siste året.

På den tiden du snakker om hadde jeg ikke fått returseddel en gang.

 

Men noe arbeid må de jo gjøre, så noe må jo ta kortere tid

De skjermkortene i det rommet er som et tynt lag med tapet på halve veggen skuffende :p
Lenke til kommentar

 

 

^^

To måneder stemmer slettes ikke war! Ikke snakk om noe du ikke vet noe om! Jeg hadde samme problem og sendte kortet til netonnet, så fikk jeg tilbake ett 970 strix alt skjedde på en totsl tid av 8 dager inkludert frakt tiden begge veier.

Vent litt...du sende inn et EVGA kort og fikk et ASUS kort tilbake?
Ja ba om strix tilbake sendt

 

Kan jeg også gjøre det?!?

Lenke til kommentar

 

 

^^

To måneder stemmer slettes ikke war! Ikke snakk om noe du ikke vet noe om! Jeg hadde samme problem og sendte kortet til netonnet, så fikk jeg tilbake ett 970 strix alt skjedde på en totsl tid av 8 dager inkludert frakt tiden begge veier.

Ikke vet noe om nei, for jeg har jo ikke sendt inn 15 gpu-rmaer siste året.

På den tiden du snakker om hadde jeg ikke fått returseddel en gang.

 

Men noe arbeid må de jo gjøre, så noe må jo ta kortere tid

Kan jeg spørre hva du skal med alle de GPUene?

 

Sigg /

Lenke til kommentar

 

 

 

^^

To måneder stemmer slettes ikke war! Ikke snakk om noe du ikke vet noe om! Jeg hadde samme problem og sendte kortet til netonnet, så fikk jeg tilbake ett 970 strix alt skjedde på en totsl tid av 8 dager inkludert frakt tiden begge veier.

Vent litt...du sende inn et EVGA kort og fikk et ASUS kort tilbake?
Ja ba om strix tilbake sendt

Kan jeg også gjøre det?!?

Nei, angrefristen din på 14 dager har gått ut...
Lenke til kommentar

 

 

 

 

^^

To måneder stemmer slettes ikke war! Ikke snakk om noe du ikke vet noe om! Jeg hadde samme problem og sendte kortet til netonnet, så fikk jeg tilbake ett 970 strix alt skjedde på en totsl tid av 8 dager inkludert frakt tiden begge veier.

Vent litt...du sende inn et EVGA kort og fikk et ASUS kort tilbake?
Ja ba om strix tilbake sendt

Kan jeg også gjøre det?!?

Nei, angrefristen din på 14 dager har gått ut...

 

jeg ble kjempeglad i et minutt, så ble alle drømmene mine knust

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...