Gå til innhold

3.5mm minijack kabler fra pc til forsterker


Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Jeg skal på NYTT prøve og koble pc til tv for og se divx filmer(selvsagt IKKE nedlastet *grin* ) og jeg må ha en 3.5mm minijack kabel. Problemet er at den må være på minimum 12 meter, helst 15 meter.

 

1. Hvor kan jeg kjøpe?

2. Er det dvd eller forsterker kabelen kobles på?

3. Blir prisen på OVER 200,- ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha overgang fra minijack til 2x RCA ("rød og svart" lydkabel)

I tillegg må du ha en VIDEO eller S-VIDEO kabel for å overføre bildesignal.

Du finner alt du trenger hos www.biltema.no til under 200 kr. Men de har også noen bedre kabler med dobbel og trippelskjerming, samt gullbelagte kontakter, de koster litt mer men likevel ganske rimelig. Se under kategoriene

bil - bilstereo

teknikk - radio/tv

Kabler fåes opp i 10meters lengde, men du finner det du måtte trenge av skjøteledd, slik at du kan koble på en ekstra kabel (f.eks. 3 m)

Lenke til kommentar
Jeg har bare video ut på skjermkortet og bare s-video inn på tven...

Jeg må altså ha video til scart...Hvor kjøper jeg det?

Er du sikker på at det ikke er omvendt ? altså svideo på PCen og video på TVen ?

 

Enten så kjøper du en VIDEO hunn - SVIDEO hann adapter slik at du bruker svideo inngangen på TVen :

http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=43114

 

Dersom du heller vil bruke scarten, kjøper du en slik som du kobler video kabelen rett i :

http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=20195

 

Dersom du mente omvendt av det du sa, kjøper du istedet VIDEO hann - SVIDEO hunn

eller tilsvarende scartadapter med SVIDEO istedet for VIDEO inngang (begge deler koster det samme)

Lenke til kommentar

(Desverre) er det sånn at jeg har video på skjermkortet og s-video på tv'en.

Hvis jeg kjøper Scartadapter Med lydinngang og videoinngang (RCA) og en video-rca kabel, funker det da? kan noen finne en lang(14 m) video-rca(bildekabel selvsagt) kabel? Jeg finner ikke noe.

Lenke til kommentar

du kan kjøpe en 10 m RCA + 5 m RCA kabel så kjøper du en RCA hunn - RCA hunn skjøteledd. Så gjør du tilsvarende med lydkabelen og kobler alle sammen inn i en scartadapter.

Enkel, gullbelagt:

http://www.biltema.no/products/product.asp...8&iItemId=20205

 

Dobbel(til lyd), ikke gullbelagt:

http://www.biltema.no/products/product.asp...8&iItemId=20207

 

Du kan selvsagt kjøpe 3 enkle dersom du vil ha gullbelagte. Koster bare 11.90 kr mer.

Lenke til kommentar
Du må ha overgang fra minijack til 2x RCA ("rød og svart" lydkabel)

Ehm, det finnes kabler med minijack i ene enden og RCA/phono i andre enden.

 

Ellers så er det kompositt og S-Video som vanligvis er video-ut-mulighetene på skjermkort. S-Video er definitivt å foretrekker.

 

Jeg kjøpte rett og et SCART-adapter med inngang for S-Video, kompositt og lyd på Clas. Det koster 80 spenn.

322399_BXw3.jpg

 

Videre har de også S-Video-kabler på 10m eller 25m, to forskjellige typer.

 

Alle kablene må være hann-hann hvis man skal koble direkte, altså uten mellomledd (fra pcen rett til adapteret).

 

Og helt sånn på siden: For å lage klikkbare linker til Clas, trykk på 'Tips en venn om dette produktet', så får du en fin link. :)

Lenke til kommentar
Du må ha overgang fra minijack til 2x RCA ("rød og svart" lydkabel)

Ehm, det finnes kabler med minijack i ene enden og RCA/phono i andre enden.

 

Ja, men det er jo fortsatt en overgang. Men det finnes jo i opptil 10meters lengde (og kanskje lengre)

Hvis han ikke finner lengre kjøper han en skjøtekabel (RCA hun, RCA han) eller et skjøteledd (RCA hun RCA hun) + en RCA kabel (RCA han RCA han)

 

Har selv en 5m monster-cable minijack - 2xRCA, kosta vel 500 kr men tviler egentlig på at det var verdt det.. (når jeg bruker innebygd AC97 lydkort og stort sett hører MP3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...