Gå til innhold

IT og informasjonssystemet + studentmiljø


kjekset

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har sett litt på dette studiet: http://www.uia.no/studier/it-og-informasjonssystemer2- og det virker interessant. Jeg innehar en del IT-kompetanse som jeg dessverre ikke får brukt i jobbsammenheng, rett og slett fordi utdanning er alfaomega.

 

Er dette et relevant studie? Hvis jeg tenker 10 år frem i tid så sitter jeg nok på et kontor og programmerer, kanskje litt konsulentarbeid.

 

Dette studiet er i Kristiansand. Vet du noe om den byen som studentby vil jeg veldig gjerne lese det du har på hjertet. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det vil være helt likestilt med bachelor fra et universitet som kjører det gjennom matematisk / naturfaglig fakultet (med matte, statistikk, algoritmer, diskrete strukturer o.l.). Uten å si meg for sikker, så kan det vel se ut som et studie ved samfunnsfaglig fakultet retter seg mer mot det administrative enn det rent praktisk / tekniske. Man vil kanskje ikke bli utvikler, men sikkert prosjektleder, koordinator, it-ansvarlig etc.

Lenke til kommentar

Tror ikke det vil være helt likestilt med bachelor fra et universitet som kjører det gjennom matematisk / naturfaglig fakultet (med matte, statistikk, algoritmer, diskrete strukturer o.l.). Uten å si meg for sikker, så kan det vel se ut som et studie ved samfunnsfaglig fakultet retter seg mer mot det administrative enn det rent praktisk / tekniske. Man vil kanskje ikke bli utvikler, men sikkert prosjektleder, koordinator, it-ansvarlig etc.

 

Du mener informatikk ? Forskjellen mellom informatikk og infromasjonssystemer er gjerne akkurat det du sier, men burde ikke være noe problem å få utviklerjobb etter informasjonssystemer heller. Siden de har greit med programmering der.

Lenke til kommentar

Eg har gått på det studiet, kan anbefale det i stor grad. Kristiansand er også ein kjempekjekk studieby, med mange flotter jenter på sjukepleier og lærarstudie :)

 

Du lærer programmering, databaser, algoritmar og distribuerte systemer. Er litt mindre fokus på matematikk enn andre kurs. Men dette kan du ta igjen. Bør ikkje vere problem å få jobb etter endt studie, det kjem heller mykje meir på deg som person og kva du har lyst å lære deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har også tatt denne bacheloren, og er godt fornøyd. Det er som RulleRimfrost sier, at det retter seg litt mer mot det administrative enn det rent praktisk / tekniske i forhold til eksempelvis informatikk. Vil likevel si studiet er veldig relevant, og jeg hadde iallefall ikke noe problem med å få jobb som utvikler.

Skriver for tiden en mastergrad innen informasjonssystemer ved UiA (som er videreføringen av bacheloren), og denne er derimot ikke å anbefale dersom man ønsker å jobbe som programmerer. Masterstudiet fokuserer nesten utelukkende på det administrative, og ser mer på hvordan IT kan benyttes i en forretningssammenheng.

 

Som siDDis sier så er jeg enig i at Kristiansand er en kjempefin studieby. Det spørs selvfølgelig litt hva man er ute etter, men dersom man liker seg i litt mindre byer er Kristiansand ypperlig.

 

Bare å spørre om du/dere lurer på noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvilke folk er det som velger dette studiet? Vil tro at det ikke er kaksefolk ala de som går BI som velger dette? Dere har gått dette studiet selv, så jeg skal være litt forsiktig  :tease: , men foretrekker folk å heller sitte inne på hybelen foran dataen fremfor å stikke ut?

 

Også, hvilken aldersgruppe er det som velger studiet (sånn ca)?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Uten å ha gått der regner jeg med at klassen er på over 50 studenter, da får du en god blanding av alt, sånne ting forandrer seg jo fra år til år uansett. Du vil alltid finne en gruppe supernerder uansett hvilket IT studie du velger, men når det er snakk om Bachelorgrad så vil du få en hel del folk som ikke har peiling på hva dem vil og aldri har drevet med IT før, det er bare positivt.

 

Uten å ha noe statistikk på aldersgrupper tviler jeg på at du finner et bachelorprogram(hvertfall IT) med gjennomsnittsalder over 25.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...