Gå til innhold

Sonos og HS3


Anbefalte innlegg

OK Så har jeg fått i hus en bunke med Sonos Hw og det er på tide å få det til å kjøre med HS3.

 

Første skritt for WAF er å få den til å spille en 6-8 forhånds instillte (Radiostasjon ikoner på HSTouch) radiostasjoner.

 

Men når jeg forsøker å sette opp dette i en Event så er Radiostasjon lista tom.

 

Noen som KJØRER Sonos på HS3 her?

(Jeg trenger ingen vage gjettinger fra folk som ikke gjør det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe Etter postingen så snur jeg på huet og ser loggen:

 

Error in LibGetRadioStationlists for zone Kjøkken unable to open DB with error- Could not find file 'C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\html\Sonos\MusicDb\SonosDB.mdb'.

 

Hm men i den folderen ligger det jo en fil med navnet: SonosRadioStationsDB.mdb

 

En plugin som ikke er HELT ferdig her?? :)

Endret av Fermate
Lenke til kommentar

 

Første skritt for WAF er å få den til å spille en 6-8 forhånds instillte (Radiostasjon ikoner på HSTouch) radiostasjoner.

 

Men når jeg forsøker å sette opp dette i en Event så er Radiostasjon lista tom.

Har du lagt til Radiostasjonene i dine Favoritter på Sonos appen? Hvis ja, restartet du Sonos pluginen etter du la til radiostasjonene i Sonos appen?

 

 

Noen som KJØRER Sonos på HS3 her?

(Jeg trenger ingen vage gjettinger fra folk som ikke gjør det)

Hva er dette for en slags oppførsel? Du skal være glad noen gidder å svare deg i det hele tatt. :hrm:

Lenke til kommentar

 

 

Gleder meg til å høre om dine erfaringer, jeg er Apple-bruker og valgte derfor ikke Sonos.

 

Huh? :huh: Sonos har da alltid hatt bedre støtte for OSX/iOS enn Windows/Android. ;)

 

Ja, det er jo en grunn til å ikke velge Sonos! ;)

 

En annen grunn er at de på død og liv skal lage hvite komponenter.... :confused:

Lenke til kommentar

Hehe Etter postingen så snur jeg på huet og ser loggen:

 

Error in LibGetRadioStationlists for zone Kjøkken unable to open DB with error- Could not find file 'C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\html\Sonos\MusicDb\SonosDB.mdb'.

 

Hm men i den folderen ligger det jo en fil med navnet: SonosRadioStationsDB.mdb

 

En plugin som ikke er HELT ferdig her?? :)

 

... men det burde jo være forholdsvis enkelt å gi beskjed om? Du kan jo umulig være den eneste med det problemet.

 

Hva skjer om du resetter plugin'en fullstendig (Deaktiverer, fjerner alle devicer, html-filer, config-filer, databaser) og og re-aktiverer?

(Husk backup!)

Lenke til kommentar

 

Har de? Alle (inkludert Hifi-klubben) viser jo kun frem de stygge, hvite.

Hifi skal være svart! ;)

 

EDIT: Ikke noe fargevalg her: http://www.sonos.com...roducts/connect

Sonos Connect er jo laget for å koble til et Hifi anlegg og gjemmes bort i et skap. Fargen der spiller jo ingen rolle.

 

På alle Play produktene deres så kan du også velge sort. Gå f.eks på Hifi-klubben: https://www.hifiklubben.no/streaming/sonos/sonos-play1-tradlos-hoyttalerSå trykker du på "Velg variant" så kan du velge sort.

 

EDIT: Men nok diskusjon om hva som er best og hvilken farge du får det i. :D Fermate: Har du fått løst problemet ditt?

Endret av _iblis_
Lenke til kommentar

 

... så derfor burde den vært laget i svart istedenfor. :(

Slik at vi som liker god lyd kan ha det fremme sammen med resten av utstyret.

åhh.. denne tråden sklir helt ut, men jeg må svare. :wallbash:

 

Selv så har jeg koblet opp Sonos Connect til følgende: Bose LifeStyle V35 receiver i TV Stuen, Pioneer SC-LX85 i hjemmekinoen. Som deg så liker jeg også god lyd, men det er kun når jeg skal lytte til musikk eller se på film. På ingen av de stedene er Connect boksen synlig da boksen er ganske liten og lett å gjemme.

 

På baderommet så har jeg 2x B&W CCM683 takhøyttalere som er koblet til en Sonos AMP som ligger gjemt på loftet. Dette låter faktisk veldig bra.

 

I gymmen så har jeg en Play5 stående og den låter også veldig bra når det spilles enkle ting som teknopopp og listemusikk.

 

Resten av huset består av Sonos Play1 eller Play3 i forskjellige farger avhengig av hvilket rom de er plassert i. Disse blir kun brukt for svak bakgrunnsmusikk og TTS så lydkvaliteten er ikke så viktig her.

Endret av _iblis_
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har du lagt til noen radiostasjoner i sonos' My Rafiostations, da? Ev. klikket inn My Radiostations?

 

Det du har i Favortitter er en egen Sonos Action og kan være både radiostasjoner, artister, spilleslister &c

 

Jepp, plug-in'en er beta. Første gang man forsøker å sette opp sonos actions til radiostasjoner og favoritter, er listen tom, men så klikker man litt og så kommer det. Pass på å ikke bruk ÆØÅ i sonenavn...

 

Jeg har satt det opp slik at jeg ber Alexa om å sette på den radiostasjonen jeg vil på sonosen, ev. neste radiostasjon. Funker utmerket.

 

Edit: så jo nå at dette var en reinkarnert gammel tråd, men pytt.

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...