Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i mandler, ikke syk


TomTucker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

25år, mann, hatt hovne mandler to ganger siste 3 årene. Siste gang var for ca 2mnd siden, da de var såpass hovne at legen sa at det faktisk ikke var fysisk mulig at de ble større. Hadde da også i tilegg feber på 40,9c.

 

Fikk antibiotika (apocillin, 660mg, som vanlig) hadde litt ekstra av disse liggende, så tok ca 2 brett totalt. 1 pakke er ca 4. brett.

 

Nå merker jeg ørlitte smerte ved svelg, å når jeg har høyt toneleie, feks når jeg synger veldig falskt i bilen, eller skriker på noen.

Ikke syk, tippers toppers form ellers, ingen allergier, spiser bra, røyker ikke, snuser ikke ,trener hver dag osv osv, til og med omega 3 hver dag.

 

Er det noen som har opplevd noe lignende? Dette har jo vedvart i hvertfall 2-3 uker. Kanskje jeg bare skal fjerne de?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du får en antibiotakur av legen, så vil jeg anbefale deg å gå hele kuren ut hver gang, selv om du føler deg frisk halvveis i kuren. Dette er fordi selv om du føler deg frisk, så kan du fortsatt ha bakterier i kroppen, som kan utvikle en antibiotikaresistens. Man bør alltid gå hele kuren ut, og ikke starte på ny, uten å ha en ny og fullstendig runde (i samråd med lege). Noen kan oppleve bakterieresistens i svelg, men er jo selvfølgelig umulig å si i ditt tilfelle, men ville nevne det

Lenke til kommentar

Dersom du får en antibiotakur av legen, så vil jeg anbefale deg å gå hele kuren ut hver gang, selv om du føler deg frisk halvveis i kuren. Dette er fordi selv om du føler deg frisk, så kan du fortsatt ha bakterier i kroppen, som kan utvikle en antibiotikaresistens. Man bør alltid gå hele kuren ut, og ikke starte på ny, uten å ha en ny og fullstendig runde (i samråd med lege). Noen kan oppleve bakterieresistens i svelg, men er jo selvfølgelig umulig å si i ditt tilfelle, men ville nevne det

 

Leste meg opp om dette for ei ukes tid tilbake, men takk allikevel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...