Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han tar ikke intiativ


Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten ser hverandre ca 2 ganger i uken og som regel i helgene. Men det er alltid jeg som må ta intiativ til å spørre. Men ofte har han andre planer, men hver gang jeg har andre planer i feks helgen så sier jeg i fra. Men jeg får aldri vite hans planer før rett før fordi jeg tror vi skal være sammen men plutselig kan han ikke fordi han aldri oppdaterer meg. Er dette normalt? Hvordan pleier dere som er i et forhold å oppdatere hverandre? og pleier dere å fortelle hvis dere planlegger en skitur med en kompis eller hvis dere skal i bursdag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så absolutt, du burde snakke med han om dette. At du ville like å sett mer til han. Du må ikke la han gå rundt og tro at dette er greit.

Ja, er nok det beste! men har sagt at jeg synes vi ser hverandre litt for lite, men han mener han også tar intivativ. Vet ikke hvordan jeg kan få frem det med at jeg synes det er greit å høre hans planer så jeg slipper å tro jeg skal være med han når han egentlig skal noe annet...

Lenke til kommentar

Jeg og kjæresten ser hverandre ca 2 ganger i uken og som regel i helgene. Men det er alltid jeg som må ta intiativ til å spørre. Men ofte har han andre planer, men hver gang jeg har andre planer i feks helgen så sier jeg i fra. Men jeg får aldri vite hans planer før rett før fordi jeg tror vi skal være sammen men plutselig kan han ikke fordi han aldri oppdaterer meg. Er dette normalt? Hvordan pleier dere som er i et forhold å oppdatere hverandre? og pleier dere å fortelle hvis dere planlegger en skitur med en kompis eller hvis dere skal i bursdag?

Hvor lenge har dere vært sammen? jeg har selv en veldig opptatt kjæreste og har selv all fritid i verden. Før måtte jeg mase mye for å få tid med henne, nå møter hun opp på døren hver gang hun har tid... Vi fikk ihvertfall den rutinen inn med tiden..

Lenke til kommentar

(...) Hvordan pleier dere som er i et forhold å oppdatere hverandre? og pleier dere å fortelle hvis dere planlegger en skitur med en kompis eller hvis dere skal i bursdag?

 

Hun kjefter på meg fordi hun hadde planlagt noe hun ikke hadde fortalt meg, og jeg sier at slik er det for så å gå videre med mine egne planer. Kanskje ikke det beste systemet men det fungerer for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis han virkelig vil og har lyst å tilbringe tid med deg så vil han sette av tid til deg. Du burde snakke med han og forklare hvordan du føler deg når han enten avlyser eller sier han ikke har tid. Det er vel normalt å fortelle hverandre om sine planer, sånn at dersom den ene skal noe, så har den andre mulighet for å lage egne planer før helgen er der, f.eks.

Lenke til kommentar

Den mest diplomatiske løsningen her er jo må si at han å bli flinkere til å fortelle deg om sine planer, sånn at du eventuelt kan legge egne planer med dine venner når dere ikke skal treffes. Men det er greit å være litt "hard" også. For at et forhold skal funke må man gi og ta. Du må legge mer vekt på "ta" :)

Endret av Hansoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt sånn i forholdet til meg og han jeg holder på meg også. Jeg tar veldig lite intiativ og sier ikke før han spørr om å finne på noe om jeg har andre planer, hehe. Det har med at han bor 3 timer vekke og kommer hjem annenhver helg da.. så det er mest naturlig at han tar kontakt når han er hjemme også finner vi på noe når begge kan :)

Du kan jo snakke med ham om det.. om du ikke har prøvd det. Høres i utgangspunktet litt merkelig ut, men kanskje han har en god grunn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...