Gå til innhold

Bulke eller cutte


trening

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som doge sa kommer det helt an på hva du vil og hvilke mål du ønsker å oppnå. Hvis du ikke har noe imot å legge på deg mer fett gjennom en bulk, er det et fullt fornuftig valg, men er ønsket ditt å få mer synlige muskler og en mer markert kropp burde du begynne en cut. I ditt sted ville jeg personlig begynt på en cut. Les deg opp på hvordan å cutte før du begynner og pass på at du er ordentlig motivert for å nå ditt mål. Det viktigste er å være konsekvent og holde deg til planen.

Lykke til med hva enn du velger å gjøre!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg ville også gått for en cut her.

 

Uansett, jeg vil råde deg til en livsstilsendring. Istedet for å "cutte" som en diett, ville jeg heller lagt om kostholdet og spist færre calorier slik at du hele tiden er på "svak" cut, og bruker bulk som en diett (kortvarig).

Hovedfokuset ditt nå bør være å finne ut hvor mange kalorier du bruker på en dag for å opprettholde vekten din, også trekker du ifra ca 500 kalorier fra det beløpet hver dag. Av disse kaloriene bør ca. 1,5-2gram ganget med kroppsvekten din være proteiner. Deretter mye fett (minst mulig prossessert, altså ikke fastfood/frityr) og litt karbohydrater (ikke til å unngå). Lykke til :)

Lenke til kommentar

"Hvor lang tid før jeg ser effekt?" er det kjipeste spørsmålet man kan få. Det kommer helt an på hva du gjør med det du har. Det er med andre ord HELT opp til deg. Vi kan godt si 2mnd eller 2 år, men det kommer uansett til å være flaks om vi tipper riktig, fordi du kan gå bort til smågodt-dunken og hamstre peace-merker til du blør på drøveln og resette det du hadde oppnådd opp til det punktet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...