Gå til innhold

Stor forskjell på hastighet 2.4GHz / 5GHz (Asus ac66u)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en ac66u ruter, og har et par spørsmål angående hastighet.

 

Når jeg er koblet til 5GHz nettet får jeg 100 Mbps på speedtest.net , men når jeg er koblet til 2.4GHZ nettet får jeg bare 30 Mbps.

 

Bor i et boretslag så det er mange nettverk rundt, men jeg har valgt en egen kanal.

 

Det burde vel være mulig å få 100Mbps på 2.4 GHz nettet også?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du ser, så er 2.4GHz området mettet... Det er ingen ledige kanaler som egner seg..

 

Men det kan også se ut som at det kan lønne seg å prøve og bytte kanal til 8.. Der er det færrest og svakest påvirkning fra andre...

 

 

 

Ruteren står nærme Tv, kan dette ha noe så si?

 

Ja! Selvfølgelig! Flytt den så langt unna andre elektroniske apparater som mulig!

Endret av ChrisCo
Lenke til kommentar

Som du ser, så er 2.4GHz området mettet... Det er ingen ledige kanaler som egner seg..

 

Men det kan også se ut som at det kan lønne seg å prøve og bytte kanal til 8.. Der er det færrest og svakest påvirkning fra andre...

 

 

 

Ruteren står nærme Tv, kan dette ha noe så si?

 

Ja! Selvfølgelig! Flytt den så langt unna andre elektroniske apparater som mulig!

 

Prøvde å sette den litt vekk fra tven og koble av all elektronikk som var i nærheten uten at dette utgjorde noe forskjell.

 

Når jeg er koblet til 5GHz nettet står det jeg har 300Mbps signal i status for internett i Windows, mens på 2.4 GHz nettet bare 144Mbps. Hva vil dette si? burde jeg ikke ha godt nok signal til å oppnå max hastighet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...