Gå til innhold

Hvordan oppdatere videokort/drivere?


Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde satt pris på litt rask hjelp. Prøvd å sjekke om pc'en min kan kjøre et spill, H1Z1. Jeg brukte en nettside som kunne sjekke dette for meg, og da kommer det opp følgende:

 

VIDEO CARD
Minimum: nVidia GeForce GTX 275 series or higher You Have: AMD Radeon HD 7670M drivers-updates.gif Click here for the latest Video Card drivers.

 

Det er også en lenke til å oppdatere videokortet. Kan dette gjøres for å møte kravene for å kjøre spillet?

På forhånd, mange takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde gå direkte til produsentens nettside, der legger dem ut
de nyeste versjonene av driverne (som oftest da). Det er bare å laste

dem ned på PC-en og kjøre installeringen. Restart PC-en etterpå.

Og du har etter dette oppdatert driverne til den valgte hardwaren.
Og ja i mange tilfeller vil flere spill virke/kjøre med de nyeste hardwaredriverne.

Endret av Dragons
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du spør om. Ønsker du å oppdatere skjermkortdriveren din, eller er du usikker på om skjermkortet ditt er kraftig nok for H1Z1? Tipper du må ha relativt lav oppløsning og detaljnivå i det fleste nye spill.

 

For oppdatering av skjermkort anbefaler jeg full uninstall vba DDU i Safe Mode

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

 

Så installerer du siste versjon

Radeon: http://support.amd.com/en-us/download

nVidia: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Lenke til kommentar

Tviler nok på at ny skjermkortdriver gjør underverker for opplevelsen av spillet. Nye skjermkortdrivere kan hjelpe litt, spesielt helt i starten av "levetiden" til et skjermkort.

 

Selvsagt forsøk, men spørs om din laptop blir litt for svak til dette :\ Iallfall ved høy oppløsning og høyt detaljnivå.

Lenke til kommentar

Hvorfor i det hele tatt prøve og laste ned nvidia driver når du i første post sier du har amd? :p

 

Nei du sier noe der, der ser du hvor mye jeg kan om temaet. :dremel:

 

Fikk successfully installelert oppdaterte drivere, men på den nettsiden hvor jeg tester om pc'en kan kjøre spillet får jeg bare opp at driveren er den samme som tidligere.

 

Da tenker jeg at jeg gir opp. Men takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Jeg lenket til nvidia driverne bare for å vise hvor man finner disse - i ditt tilfelle er dette ikke relevant. :) Du skal ha radeon ja.

 

Jeg skjønner ikke helt dette med denne siden du snakker om. Hvis den rapporterer at du har samme drivere som sist - og du nå nettopp har installert siste versjon av drivere - ja så hadde du vel siste versjon av driveren før du begynte med dette.

 

Og at en hjemmeside skal fortelle deg om du kan kjøre spillet eller ikke høres rart ut, og har ingenting med drivere å gjøre iallfall.

 

Les om minimum og recommended requirements for spillet det er snakk om. Sammenlign så denne informasjon med det du har. Du må sammenligne både CPU, GPU og mengde RAM.

 

Hvis du er i tvil om hvor bra nettopp din hardware er ift det som er oppgitt som minimum/recommended, så tar du google til hjelp.

 

Eller det enkleste er jo å installere spillet og se hvordan det går. Yter det dritt - gjør noe med hardwaren din :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg lenket til nvidia driverne bare for å vise hvor man finner disse - i ditt tilfelle er dette ikke relevant. :) Du skal ha radeon ja.

 

Jeg skjønner ikke helt dette med denne siden du snakker om. Hvis den rapporterer at du har samme drivere som sist - og du nå nettopp har installert siste versjon av drivere - ja så hadde du vel siste versjon av driveren før du begynte med dette.

 

Og at en hjemmeside skal fortelle deg om du kan kjøre spillet eller ikke høres rart ut, og har ingenting med drivere å gjøre iallfall.

 

Les om minimum og recommended requirements for spillet det er snakk om. Sammenlign så denne informasjon med det du har. Du må sammenligne både CPU, GPU og mengde RAM.

 

Hvis du er i tvil om hvor bra nettopp din hardware er ift det som er oppgitt som minimum/recommended, så tar du google til hjelp.

 

Eller det enkleste er jo å installere spillet og se hvordan det går. Yter det dritt - gjør noe med hardwaren din :p

 

Dette er nettsiden jeg snakker om:

 

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

 

Du har forsåvet rett - jeg tenkte bare at jeg kunne spare kronene hvis det ikke ville fungere. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen! Håper noen følger med her :)

 

Jeg har kjøpt spillet og det går til nøds men flyter ganske dårlig.

 

Jeg vurderer å kjøpe nytt videokort/cpu-kort, for å få spilt h1z1. Noen som kan hjelpe meg? Jeg vet virkelig ikke hvilket jeg burde kjøpe (1), til hvilken pris (2), og hvordan det byttes (3)?

 

Uendelig takk for hjelp igjen. :)

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Etter hva jeg forstår så har du en laptop, så noe oppgradering av skjermkortet kan du glemme.

Hvis du ønsker å game, så må du nok kjøpe en egnet PC til det formålet. Jeg ville unngått gaming laptoper, såfremt ikke bærbarhet er svært viktig, for du får ikke mye ytelse per krone og oppgraderingsmulighetene er begrensede.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Etter hva jeg forstår så har du en laptop, så noe oppgradering av skjermkortet kan du glemme.

Hvis du ønsker å game, så må du nok kjøpe en egnet PC til det formålet. Jeg ville unngått gaming laptoper, såfremt ikke bærbarhet er svært viktig, for du får ikke mye ytelse per krone og oppgraderingsmulighetene er begrensede.

Skjønner at man da ikke kan oppdatere skjermkortet?

 

Er en skole og spillepc (dårlig kombo), så må

Nesten være bærbar jau og ikke penger til ny akk nå. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...