Gå til innhold

PS3 starter ikke - er alle spillfiler tapt?


NoisyPepper

Anbefalte innlegg

 

 

Den der burde fungere.

 

Hvis du holder tunga rett i munnen og svarer nei (no/cancel/abort) hvis Windows spør om å formatere eller initialisere disken så bør du være trygg.

 

Teoretisk sett bør det fungere å ta en 1-til-1-kopi av disken til et "image" (avbildning). Men siden disken er kryptert vil ikke programmene finne noen partisjon eller noe info og jeg vet dermed ikke om de faktisk klarer å lese disken. Kanskje noen andre her vet?

 

Om du får tatt en avbildning/kopi så vil ikke den virke med mindre du får din egen PS3-tilbake. Får du ny maskin kan du ikke bruke dette disk-imaget. (Ref. inlegg #9)

 

Tilbake ja... Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte PS3-en fra, og gjorde det tydeligvis ikke med min nåværende e-postadresse, siden det var nettkjøp. Så Isbilen tar fullstendig feil i 2. innlegg?

 

I følge det som står på Sonys nettsider så gjør han det ja.

 

Det kan hende det finnes programmer som kan lese ut data (savegames etc) fra krypterte PS3-disker for så å evt. re-kryptere og overføre til ny PS3 men det er sansynligvis avanserte greier og ikke noe jeg kan særlig mye om.

 

 

Da er det adjø til alle spillfiler og Platinum-troféer... Er blitt fortalt at det er protokoll hos Sony å formatere harddisken, så da er ikke det noe poeng hvis avbildning ikke fungerer.

Finnes det "repair shops" i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...