Gå til innhold

Konduktør i NSB - lønn og ansiennitet.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har noen spørsmål ifm med dette å jobbe som konduktør i NSB.

 

Grunnlønnen ligger vel på rundt ca 340.000 om jeg ikke tar helt feil. Og med div variabelt tillegg kan man komme seg forbi 500.000 i året, har jeg hørt.

 

Men det jeg hovedsaklig lurer på er ansienniteten. Er det noen som vet sånn ca hvor mye man rykker opp i lønn etter så og så mange år i tjeneste?

 

Om det er noen konduktører på forumet hadde det vært kjempefint med litt tilbakemelding rundt dette temaet :)

 

I tillegg til god lønn, har jeg forstått at det er et fantastisk godt arbeidsmiljø i NSB.

 

Anyway, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-169651

Var konduktør for 12-13 år siden og kan bekrefte at NSB ansatte har et veldig godt arbeidsmiljø seg i mellom. Men så er det disse jæskla passasjerene da!

 

Lønna er bra og den kommer når den skal, så det er ordnede forhold.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

NSB-ansatte er offentlig ansatte og lønn- og ansiennitet følger således i hovedsak tabellene i HTA. De har sikkert da også lokale lønnsforhandlinger hvert annet år, der du kan søke om nytt alternativ, ny lønnsramme og/eller nytt lønnstrinn.

 

Tidligere kom ansatte inn under HTA. Men nå kommer de ikke lenger under  HTA i Staten siden de er et statlig selskap. NSB ansatte sin motpart under lønnsforhandlingene er Spekter. Overenskomst for NSB ansatte og LO kan du se her:

 

Overenskomst, NSB 2014

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...